Mikołajkowe Święto Matematyki w SP3.
Uczniowie klas IV – VI w czasie przerw poszukiwali niespodzianek od roztargnionego Mikołaja, który pogubił prezenty z zadaniami matematycznymi. Każdy kto odnalazł i rozwiązał łamigłówkę otrzymywał od swojego nauczyciela ocenę jako gratyfikację za włożony trud oraz podjęcie wyzwania matematycznego. Na lekcjach uczniowie otrzymywali prezenty od Mikołaja - łamigłówki i zadania matematyczne, które rozwiązywali w zespołach. Praca
z zadaniami była nagradzana okazjonalnymi znaczkami z Mikołajem. Młodsze dzieci wyklejały sylwetkę Mikołaja za pomocą figur geometrycznych. W klasach III został przeprowadzony klasowy turniej szachowy.
ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
Dnia 25 września 2015 roku świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Tabliczki Mnożenia. Uczniowie oraz pracownicy szkoły przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia oraz pochwalili się jej znajomością przed patrolem egzaminacyjnym. Wybrano Mistrzów Tabliczki Mnożenia, którzy uczestniczyli w karcianych rozgrywkach pomiędzy klasami I – III, w klasach IV rozegrano quiz „1 z 10”, natomiast uczniowie klas V i VI sprawdzali swoją kondycję fizyczną i zdolność koncentracji odpowiadając na pytania równocześnie skacząc na skakance, kręcąc hula hop lub robiąc przysiady z woreczkiem na głowie. Wszyscy uczniowie, którzy zdali egzamin otrzymali tytuł MP Experta.
DZIEŃ Z LICZBĄ π
W dniu 13 marca 2015 r. w naszej szkole odbył się DZIEŃ Z LICZBĄ π .
Uczniowie klas szóstych uczestniczyli w warsztatach matematycznych „Wokół liczby π ” Zadaniem uczestników było zebranie przedmiotów o kolistym kształcie, mierzenie ich obwodów i obliczanie ilorazu obwodu przez średnicę.
Wykręcanie liczby : zawody w kręceniu hula - hop w czasie 3 min 14 s, które okazały się zmaganiami sportowo-matematycznymi ku uciesze młodzieży uczestniczącej w zabawie.
Tworzenie prezentacji multimedialnych dotyczących liczby π stanowiło ciekawą formę wzbogacenia i rozszerzenia wiedzy na temat historii i istoty liczby π w powiązaniu z umiejętnościami informatycznymi.
Budowanie instalacji kartonowej jako dekoracji szkoły. Uczniowie wykazali się wyobraźnią przestrzenną, kreatywnością, chętnie włączając się w realizację artystycznego wymiaru tego projektu.
Zorganizowanie kalamburów z liczbą π , stanowiło swoiste połączenie umiejętności słowotwórczych z matematyką na wesoło.
Zaś uczniowie klas młodszym bawili się w konkursie plastyczno – matematycznym pt.: „Świat na okrągło” jako wprowadzenie do zagadnień trudniejszych dotyczących koła i okręgu.