WYCIECZKA KLASY VI d i VII e

W dniach 05.06. – 07.06.2019 r. uczniowie z klasy VI d i VII e wraz z wychowawcami uczestniczyli w wycieczce do Świnoujścia, Wolina, Berlina i Szczecina.

W pierwszym dniu wyjazdu zwiedziliśmy Fort Gerharda w Świnoujściu. Pod opieką umundurowanego pruskiego żołnierza przeszliśmy musztrę. Ponadto dowiedzieliśmy się od niego, że fort powstał w XIX w. i przeznaczony był do obrony portu przed nieprzyjacielską flotą. Następnie pojechaliśmy do Podziemnego Miasta Wolin, które obejrzeliśmy pod okiem polskiego żołnierza. Obiekt ten był przez wiele lat ściśle strzeżony. Wielkim przeżyciem było dla nas wejście do sieci podziemnych korytarzy łączących kilka wielkich schronów ukrytych pod nadmorskimi wydmami. Obydwa te miejsca stanowiły ciekawą lekcję historii i prawdziwą podróż w czasie.

W kolejnym dniu wybraliśmy się na wycieczkę do Berlina. Widzieliśmy Wyspę Muzeów, Most Zamkowy, Aleję Unter den Linden, Bebelplatz, Bramę Brandenburską, Reichstag, Plac Poczdamski i Mur Berliński. Wielkim hitem dla nas okazał się Czekoladowy Świat Ritter Sport – znana na całym świecie manufaktura czekolady. Na wystawie Volkswagen Group Forum mogliśmy zobaczyć najnowsze, ekskluzywne marki samochodów. Na koniec pojechaliśmy do Muzeum Techniki, w którym obejrzeliśmy wystawę o kolei, lotnictwie, statkach i samochodach. Mieliśmy tam też możliwość zabawy z doświadczeniami z fizyki, optyki i dźwięku w Spectrum. Byliśmy zachwyceni nowoczesną architekturą Berlina oraz mnogością sklepów. Niesamowity obraz tego miejsca pozostanie na długo w naszej pamięci.

W ostatnim dniu pojechaliśmy do Szczecina, po którym oprowadzał nas przewodnik. Zobaczyliśmy tam m.in. Wały Chrobrego, Zamek Książąt Pomorskich, Starówkę, Szpinakowy Pałac, Filharmonię i Ogród Różany. Ogromne wrażenie wywarło na nas Muzeum Techniki i Komunikacji. Mieliśmy okazję podziwiać tam najstarszy eksponat – motocykl alba – pochodzący z 1919 r. oraz, najpopularniejsze w okresie międzywojennym, motocykle marki Sokół. Każdy mógł zostać tramwajarzem bawiąc się na symulatorze.

Wyjazd zaliczamy do bardzo udanych. Podczas zwiedzania towarzyszyła nam przepiękna, słoneczna pogoda.  Pełni wrażeń wróciliśmy trzeciego dnia w godzinach wieczornych do domu.