Skarbnica 

SKARBNICA - KWARTALNIK

 

JESIEŃ 2023

ZIMA 2023- 2024

WIOSNA 2024

LATO 2024

 

 

 

 

 

MI

 

  • INFORMACJE O MISIACH >>>

  • MISIOWY KONKURS >>>

 

 

znaki do hymnu

 

  V EDYCJA

Ogólnopolskiego Konkursu dla Szkół Podstawowych - "Do Hymnu"

W bieżącym roku szkolnym nasza Szkoła  przystąpiła do V edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Szkół Podstawowych – „Do HYMNU”. Konkurs jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zadanie konkursowe polega na grupowym wykonaniu jednogłosowo, „a cappella” przez możliwie największą liczbę uczniów Szkoły: Hymnu Państwowego oraz dwóch pieśni hymnicznych: „Rota”, „Gaude Mater Polonia”.

Prezentacja konkursowa odbędzie się 26 października 2022r. w sali gimnastycznej naszej placówki.

 

 

26 października wzięliśmy udział w wyjątkowej rywalizacji ogłoszonej przez Narodowe Centrum Kultury, polegającej na wspólnym, jednogłosowym wykonaniu hymnu państwowego oraz dwóch wybranych pieśni hymnicznych („Gaude Mater Polonia”, „Rota”). Te niełatwe utwory wybrzmiały
z taką siłą, że nie można było powstrzymać wzruszeń  i spływających po policzkach łez. Takie emocje wywołał występ pół tysiąca uczniów szkolnego chóru pod batutą pani Ewy Chowaniec. Całość dopełniła piękna dekoracja, odświętne stroje i kokardy narodowe – wszystko zgodnie
z regulaminem konkursu, nad którym czuwali członkowie jury: prof. dr hab. Roman Grucza oraz prof. dr hab. Aleksandra Grucza – Rogalska.

   W konkursie „Do Hymnu” szkoły rywalizują o atrakcyjne nagrody finansowe, ale i dostosowują się do założeń organizatorów. My także. Przede wszystkim w tej ważnej sprawie zintegrowaliśmy się, budując w sobie poczucie dumy narodowej i dbałość o dziedzictwo narodowe.

W V edycji Konkursu nasza szoła zajęła I miejsce w województwie  i wygrała 5000 zł.!

Pani Ewa Chowaniec dyrygentk doskonala

Ponad 500 uczniw podczas przesluchania do konkursu

Profesor Roman Grucza wrecza Pani dyrektor Marzenie Wolskiej dyplom konkursowy

Uczniowie otrzymuja dyplom konkursowy

Wspolne zdjecie z komisja konkursowa

Odprowadzenie pocztu sztandarowego szkoly

 

Laboratorium Przyszłości  - nowa inicjatywa, której celem jest rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Program zakłada doposażenie szkoły w nowoczesne narzędzia i pomoce dydaktyczne.

Z powyższego programu rządowego  szkoła otrzymała 244.500 zł.

 Kwotę tę przeznaczono na zakup sprzętu i pomocy naukowych, między innymi:

- drukarka 3D ( 3 szt.) + filamenty

- długopisy BANACH 3D

- pracownia druku 3D ( zestaw podstawowy i rozszerzony) - 1 szt.

- laptop Dell - 3 szt.

- kamera cyfrowa przenośna - 1szt.

- sprzęt nagłośniający Power Dynamics + mikrofony i kolumny - 2 szt ( zestaw)

- zestawy Lego ( zestaw podstawowy ( 8 szt.) i rozszerzony ( 3 szt)

- roboty Krypton 4 - 12 szt.

- dron DJI - 1 szt.

- skaner - 1 szt.

- wirtualne laboratorium ClassVR - 16 szt.

- zestaw mebli do pracowni - 1 szt.

- mikroskopy - 5 szt.

- laminatory z folią - 2 szt.

- zestaw narzędzi dla ucznia - 2 szt.

- maszyny do szycia - 2 szt.

Zakupiony sprzęt pozwoli na rozwój kompetencji ucznia na wielu płaszczyznach edukacyjnych. Pomoże rozwinąć zdolności manualne i techniczne. Będzie służył również
w rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia na zajęciach z: matematyki, fizyki, geografii, biologii, informatyki, chemii, historii i na wielu innych przedmiotach, oraz imprezach szkolnych i okolicznościowych.

__________________________________

Wspólna zabawa i nauka
22 kwietnia podczas zajęć informatycznych, uczniowie klasy 7 d podzielili się wiedzą i umiejętnościami z uczniami klasy 2 a . Siódmoklasiści zaprezentowali swoim młodszym kolegom obsługę i działanie gogli VR. Uczniowie wspólnie oglądali przygotowane programy "Lot nad LA" i "Życie w stawie".

 

Nowe pomoce naukowe na matematykę
Drukarka 3 D daje nam możliwość druku pomocy naukowych. Klasy młodsze otrzymały zestawy kostek matematycznych. Dzięki nim doskonalenie liczenia będzie atrakcyjniejsze.

Praca z maszyną do szycia

W ramach lekcji techniki uczniowie klasy 5c uczyli się podstaw obsługiwania maszyn do szycia.

Euglena pod mikroskopem

W ramach programu Laboratoria przyszłości, na lekcji biologii uczniowie pracowali z użyciem mikroskopu. To zdecydowanie jedne z ulubionych zajęć uczniów, do tego stopnia, że nawet podczas przerwy chcą zostać, aby podziwiać świat w kropli wody. Klasy 5 z zaciekawieniem obserwowały w tym tygodniu euglenę.

W zimowo - świątecznym nastroju 
Śnieg stopniał, Boże Narodzenie tuż, tuż. Klasy czwarte korzystając z długopisów Banach 3D wykonywały gwiazdki. Cierpliwość, skupienie uwagi i pomysłowość pozwoliły dobrze się bawić i osiągnąć sukces.

W pokoju nastolatka

W klasie 6b zostały przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem narzędzi mierniczych do tematu „W pokoju nastolatka”. Uczniowie mierzyli wysokość siedziska i ławki i sprawdzali w tabeli czy jest dopasowana do wzrostu.

Rozwijamy kreatywność

Na lekcji informatyki uczniowie klas czwartych i siódmych rozbudzali wyobraźnię przestrzenną oraz rozwijali kreatywność wykorzystując długopisy 3 D Banach. Wykazali przy tym dużo cierpliwości oraz chętnie współpracowali z kolegami tworząc ciekawe formy.

Matematyka ba boisku szkolnym

Lekcja matematyki w klasie 2a i 2c odbyła się na szkolnym boisku. Nasz obszar mierzyliśmy za pomocą miarek  ze skrzynek narzędziowych z inicjatywy edukacyjnej realizowanej przez MEN pn. LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. 

Lekcja plastyki - Kwitnące drzewa w klasie 3a

Zajęcia plenerowe. Użycie aparatu fotograficznego zakupionego przez szkołę w ramach programu "Laboratorium Przyszłości".

3c też chciała zobaczyć, jakie zmiany nastały w przyrodzie i uwiecznić je na pracach plastycznych. Działania i efekty pracy zostały zapisane w obiektywie aparatu fotograficznego w ramach Laboratorium Przyszłości.

Laboratoria przyszłości. Sprzęt do obróbki drewna. Wiertarki, pilniki, narzędzia miernicze.

Uczniowie klasy 5c podczas lekcji o drewnie zapoznali się z sprzętem do jego obróbki. Do pracy używali wiertarek, pilników i narzędzi mierniczych.
Praca z drewnem podobała się uczniom i chętnie współpracowali i wymieniali się narzędziami.
 
Teleskop na kole geograficznym
28 marca w trakcie zajęć koła geograficznego uczniowie poznawali zasady działania teleskopu, zakupionego przez szkołę w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".
W pierwszej kolejności z pomocą instrukcji młodzi geografowie złożyli urządzenie, a następnie przystąpili do regulacji ustawień niezbędnych do obserwacji nieba i krajobrazu.

Ozdoby wielkanocne za pomocą długopisu 3 D

Dnia 3 kwietnia 2023 r. uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej wykonali ozdoby wielkanocne za pomocą długopisu 3 D.  Były to owieczki, zajączki i pisanki. Samodzielnie stworzone dekoracje sprawiły nam wiele radości.

Żelazko i deska do prasowania na jezyku polskim

Na lekcjach języka polskiego uczniowie kilku klas szóstych uczyli się (wykorzystując sprzęt z projektu „Laboratoria przyszłości”) nowej formy wypowiedzi – instrukcji. Śmiechu było co niemiara. Okazało się, że obsługa żelazka nie jest taka prosta.
Mamy nadzieję, że nabyte dziś umiejętności uczniowie wykorzystają w domach.

Pistolety klejowe.
Podczas lekcji techniki uczniowie klasy 4b wykorzystali pistolety klejowe do wykonania stroików i kartek wielkanocnych.

 

GOGLE VR w 3c

Uczniowie klasy 3 c podczas edukacji informatycznej zapoznali się z obsługą GOGLI VR, które zostały zakupione w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Dzięki nowej technologii przeniosły się wirtualnie do Los Angeles. Chodziły ulicami tego miasta, patrzyły na nie z lotu ptaka. Podziwiały z samolotu krajobraz Stanów Zjednoczonych. Przy tej okazji była to też lekcja, na której dzieci sprawdziły swoje predyspozycje zawodowe. Mogły sobie odpowiedzieć na pytanie - pilot, czy stewardesa to zawód dla mnie?

 

Wykorzystanie maszyny do szycia na zajęciach rewalidacyjnych

Dwie uczennice z klas ósmych poznały podstawy obsługi maszyny oraz uczyły się szyć ściegiem prostym i zygzakowatym. Efektem pracy jednej z nich było uszycie poduszeczki.
Podobne zajęcia zostały przeprowadzone również z uczennicą z klasy 6b.
Wykonywane polecenia miały dodatkowo za zadanie ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz regulację napięcia mięśniowego.

Zajęcia dla obcokrajowców z mikroskopem

Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu mikroskopowego przeprowadzone 10 marca 2023 r. w ramach zajęć dla obcokrajowców. 

Modele w technologii 3D

Na lekcjach informatyki w klasach ósmych uczniowie w zespołach programowali modele w technologii 3D. Program ten umożliwiał wykorzystanie różnych brył geometryczny do budowania przestrzennego. Po zaprojektowaniu modelu wydrukowaliśmy go na drukarce 3D.

Określamy predyspozycje zawodowe

Uczniowie klas ósmych podczas indywidualnych rozmów ze szkolnym doradcą zawodowym, wykorzystując sprzęt z „Laboratorium Przyszłości” (maszyna do szycia, zestaw elektroniki Be CREO kit) sprawdzali swoje predyspozycje zawodowe. Takie spotkania mają  pomóc w trafnym wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Zajęcia z blenderem

W ramach zajęć o zdrowym żywieniu w klasach 2a i 2c odbyły się zajęcia techniczno-praktyczne. Uczniowie samodzielnie tworzyli soki świeżo wyciskane oraz koktajle owocowe. Każde dziecko wg swoich upodobań dobierało składniki do wykonania napoju. W ramach zajęć używaliśmy blendera z programu „Laboratoria przyszłości”. Dzieci uczyły się jak przy jego pomocy zrobić sok. Rozmawialiśmy o bezpieczeństwie użytkowania oraz o przepisach na najzdrowsze soki warzywno-owocowe. Zabawa była pyszna.


BeCREO kit na lekcjach informatyki
Na lekcjach informatyki uczniowie klas ósmych podczas lekcji z działu – Programowanie,  wykorzystali zakupiony z projektu „Laboratoria Przyszłości” interdyscyplinarny, konstrukcyjny zestaw elektroniki BeCREO kit. Ten zestaw konstrukcyjny z mikrokontrolerem Arduino, czujnikami i akcesoriami do nauki podstaw programowania i mechatroniki z elementami robotyki urozmaicił lekcje programowania oraz umożliwił uczniom wdrożyć i zaobserwować wynik działania programu. Podczas zajęć młodzież zaprogramowała działanie termometru, sygnalizacji dźwiękowej i świetlnej. Nauczanie z BeCREO kit pozwoliło na realizację zagadnień z podstaw programowania  poprzez konstruowanie i programowanie działających układów elektronicznych.


 

Los Angeles i San Francisco w Goglach VR

Na lekcjach informatyki uczniowie klas piątych i szóstych dzięki Goglom VR zakupionym z projektu „Laboratoria Przyszłości” udali się w wirtualną podróż samolotem o zachodzie słońca nad Los Angeles. Mieli też możliwość obejrzeć z lotu ptaka najsłynniejszy most w San Francisco. Ta wirtualna wycieczka w przestrzeni powietrznej dostarczyła uczniom wiele emocji.
 

Owocowe koktajle z blenderem

17 lutego na lekcji wychowawczej w klasie 4b skorzystaliśmy z blenderów zakupionych w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości" i przygotowaliśmy zdrowe koktajle owocowe.
Po czwartkowych pączkach dobrze było dzisiaj przyjąć trochę witamin. 

Walentynkowe serduszka z długopisem 3D

W dniu 13 lutego 2023 r. uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali walentynkowe serduszka-wisiorki przy użyciu długopisów 3 D z projektu "Laboratorium Przyszłości". 

Teleskop na kółku biologiczno - geograficznym

W dniu 9 lutego 2023r. w godzinach wieczornych, uczniowie z koła biologiczno-geograficznego uczestniczyli w zajęciach, na których poznawali tajniki pracy z teleskopem. Po blisko trzech miesiącach oczekiwań na okno pogodowe, podjęta była próba zerknięcia w przestrzeń kosmiczną. Niestety aura nie do końca dopisała, niebo było prawie
w całości przysłonięte cienką warstwą chmur. Zgodnie postanowiliśmy, spotkać się jeszcze raz, kiedy warunki pogodowe dopiszą.

 

,,Witaminki, witaminki" 
W ramach projektu ,,Laboratorium przyszłości”, podczas zajęć świetlicowych 5 lutego, wykorzystując blender, dzieci zrobiły przepyszne owocowe koktajle.
Zajęcia dostarczyły wiele radości oraz zdrowia. 
 

Świetlicowe śnieżynki za pomocą długopisu 3D

W dniu 11 stycznia 2023 r. uczniowie w czasie pobytu w świetlicy wykonali śnieżynki za pomocą długopisu 3 D z projektu "Laboratorium przyszłości".

Lekcja techniki z maszyną do szycia

W styczniu uczniowie klasy 5d po raz pierwszy usiedli przy maszynie do szycia. Tematem nauka ściegów nie tylko ręcznych.

Lekcja informatyki z ozdobami 3D

W ostatnim tygodniu przed świętami Bożego Narodzenia uczniowie na lekcjach informatyki wykonywali ozdoby świąteczne z wykorzystaniem długopisów 3D. Większość uczniów po raz pierwszy wykonali ręczny wydruk 3D.

 

Zajęcia świetlicowe z długopisem 3D

Podczas zajęć świetlicowych w dniu 13 grudnia uczniowie skorzystali ze sprzętu zakupionego w ramach projektu "Laboratorium Przyszłości". Pod okiem nauczycielek wykonali serca na choinkę wykorzystując dłygopisy 3D.

 



Zajęcia rewalidacyjne z narzędziami

12 grudnia na zajęciach z rewalidacji wykorzystano narzędzia takie jak młotek, kombinerki, gwoździki. Uczeń z klasy 7b wykonał świąteczny wieszak na klucze, ćwicząc motorykę małą.

Aparat fotograficzny

Wykorzystanie aparatu fotograficznego pozyskaznego z programu "Laboratorium Przyszłości".W grudniu sprzętem wykonywane były zdjęcia dekoracji zimowych i światecznych na holu szkolnym.

 



Zajęcia wyrównawcze z historii dla obcokrajowców

28 listopada podczas zajeć wyrównawczych z historii czekała uczniów niespodzianka. Za pomocą długopisów 3D młodzi ludzie mogli dotknąć historii zupełnie inaczej.

 

 

Lekcja techniki w 6e

Uczniowie klasy 6e podczas realizacji tematu z techniki - " W pokoju nastolatka" dokonywali pomiarów wysokości siedzenia
i ławki, aby obliczyć, czy mają prawidłowo dostosowane wysokością krzesła względem ławek. 

 

Zajęcia wyrównawcze dla obcokrajowców - uczniowie z Ukrainy 

28 października 2022 r. Temat zajęć - Obserwacje mikroskopowe - utrwalamy nowe słownictwo.

 

 

LEKCJA BIOLOGII W 5A

5 października 2022 r. Temat lekcji realizowany w ramach podstawy programowej - Prowadzimy obserwacje mikroskopowe.

 

DRUKARKA 3D

W klasach piątych i szóstych na lekcjach informatyki  uczniowie poznali budowę drukarki 3D zakupionej w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Nauczyciel uruchomił proces wydruku modelu Kula Ziemska. Dzieci z dużym zainteresowaniem obserwowały wydruk, większość z nich po raz pierwszy miała okazję zobaczyć działanie drukarki 3D.

 

DŁUGOPISY 3D

Podczas lekcji informatyki klasy czwarte i piąte testowały pracę z Długopisami 3D. Ten nowy sprzęt bardzo przypadł do gustu wszystkim uczniom. Technologia 3D w prosty sposób umożliwia tworzenie niezwykłych przestrzennych konstrukcji. Rysowanie Długopisem 3D rozwija u ucznia kreatywności oraz naukę planowania przestrzennego. Korzystanie z nowoczesnych Długopisów 3D pozwala na prowadzenie kreatywnych, innowacyjnych lekcji oraz umożliwia doskonalenie zdolności manualnych. Na lekcji informatyki uczniowie zdobyli umiejętności posługiwania się tymi nowoczesnymi długopisami, co ułatwi nauczycielom wszystkich przedmiotów skorzystanie z nowoczesnego sprzętu podczas lekcji. Tym samym lekcje będą atrakcyjniejsze. Długopis 3D wyzwala dobre emocje, które wspomagają proces uczenia, umożliwia łączenie teorii z praktyką, uczy cierpliwości. Zajęcia
z użyciem długopisów motywują do realizacji własnych pomysłów, rozwijają zainteresowania.

 

NARZĘDZIA MIERNICZE

W ramach programu Laboratoria przyszłości uczniowie podczas lekcji techniki zapoznali się z zawartością skrzynek
z narzędziami. Wykorzystali narzędzia miernicze do pomiaru długości, szerokości i grubości różnych przedmiotów.

ZAJĘCIA Z MIKROSKOPAMI

W bieżącym tygodniu uczniowie z koła biologiczno-geograficznego klas szóstych i siódmych, uczestniczyli
w pierwszych zajęciach, w ramach programu Laboratoria przyszłości. Grupa pracowała z mikroskopami.
Zapoznali się z elementami jego wyposażenia, następnie poznali budowę urządzenia. Dowiedzieli się jakie są możliwości wykorzystania obiektywów oraz co to śruba makro- i mikrometryczna. Zwieńczeniem zajęć było oglądanie preparatów mikroskopowych, co przysporzyło wiele radości.

 

 

 

Warsztaty historyczne pn.:” Trudna sztuka pisania”

Dnia 9 maja 2017 r. w sali 206 odbyły się warsztaty historyczne dla uczniów i rodziców klasy 4b pn. „Trudna sztuka pisania”. Uczestnicy zajęć poznali dzieje pisma, począwszy od piktogramów, aż po pismo Wikingów. Sami mogli przekonać się jak trudną sztuką dla ludzi prehistorycznych
i starożytnych było pisanie. Dzieci i ich rodzice spróbowali swoich sił w tworzeniu piktogramów na prowizorycznej skale, którą zastąpiła  kartka. Trudność polegała na tym, że należało przekazać informację rysunkiem . Za pomocą pasteli i zmiętej kartki uczestnicy mieli namalować obraz polowania na mamuta. Kredkę należało trzymać tak, jak to robiła małpa człekokształtna. Następnie w plastelinie  za pomocą wykałaczki wyciskano pismo klinowe, stosowane w starożytnej Mezopotamii. Pisanie i odczytywanie hieroglifów  było fajną zabawą dla dzieci. Za pomocą pisma runicznego Wikingów- futhark, napisały swoje imię i nazwisko. W trakcie wykonywania poszczególnych zadań prowadzący nauczyciel obliczał czas trwania każdego zapisu, a następnie porównywał z czasem pisma polskiego. Jak można się domyśleć, język polski wygrał z prehistorią
i  starożytnością na każdym kroku. Pisanie w rodzimym języku okazało się łatwiejszym i szybszym zadaniem dla dzieci i rodziców. Polszczyzna została doceniona. Dla wszystkich warsztaty okazały się świetną zabawą i jednocześnie nauką.

 

 

 

WARSZTATY MATEMATYCZNE „WAŻYMY I W SKLEP SIĘ BAWIMY”

 

W miesiącu kwietniu i maju odbywały się w naszej szkole warsztaty matematyczne, podczas których dzieci sprzedawały ciasta własnego wypieku. Uczniowie ważyli, przeliczali wartość towaru i określali wysokość reszty. Udało mam się wypożyczyć ze słupskiego Urzędu Miar prawdziwe wagi wraz
z odważnikami, co na pewno uatrakcyjniło zabawę. Była to okazja do wykorzystania wiedzy zdobytej w czasie zajęć, w praktyce, w nawiązaniu do sytuacji z życia codziennego. Biorąc czynny udział w kiermaszu uczniowie mogli poszerzyć swoją wiedzę, łatwiej dostrzec i zrozumieć fizyczne
i matematyczne prawidłowości, przyswoić jednostki masy, doskonalić umiejętności związane z działaniami na ułamkach dziesiętnych.Realizując warsztaty matematyczne przyświecały nam słowa Konfucjusza: Powiedz mi, a zapomnę; pokaż mi, a zapamiętam; zaangażuj mnie, a zrozumiem. Nasze zamierzenia sprowadzały się do tego, aby w możliwie jak najszerszy sposób uatrakcyjnić zagadnienia matematyczne.  Nauczanie poprzez doświadczenie przynosi zupełnie inne efekty niż bierne siedzenie w ławkach. Dlatego kwiecień i maj upłynął w naszej szkole na stymulowaniu sytuacji pozwalających na odkrywanie przez uczniów użyteczności matematyki oraz krzewieniu idei ciekawej i nieszablonowej matematyki. Rozwijaliśmy i kształtowaliśmy w uczniach umiejętności matematyczne, szukając takich rozwiązań, aby poprzez zabawę rozbudzać zainteresowania tym przedmiotem.

001matania 002matania

 004matania

005matania

 

 

Lekcja otwarta dla rodziców

Godzina wychowawcza 07.07.2017 r.

Temat : Jestem dobrym przyjacielem

Cele lekcji:

- dostrzeganie różnic miedzy koleżeństwem a przyjaźnią

- rozróżnianie cech dobrego kolegi i prawdziwego przyjaciela

- zdobycie wiedzy jak przyjaciel powinien się zachować w różnych sytuacjach oraz na temat przeszkód w budowaniu relacji z innymi

- kształcenie umiejętności współpracy w grupie

- integracja klasy

Praca w grupach (podzielenie klasy na 3 zespoły, wybór lidera).

Burza mózgów, prezentowanie pomysłów wszystkich grup, dyskusja.

Przebieg zajęć

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć: sposób zachowania prawdziwych kolegów.
  2. Pytanie do uczniów: Jak rozumiecie słowo przyjaźń?
  3. Rozdanie uczniom arkuszy papieru i wykonywanie podanych zadań:

a) rysowanie krzyżówki ze swoich imion (na rozgrzewkę)

b) wypisywania na arkuszach cech dobrego kolegi oraz prawdziwego przyjaciela

c) wymienienia cech i zachowań które przeszkadzają w zdobyciu przyjaźni.

Przedstawienie swoich pomysłów przez liderów grup, następnie krótkie omówienie zagadnień przez nauczyciela i uczniów.

  1. Zadanie dla dzieci:

      a) powiedz coś miłego swojej koleżance, swojemu koledze

      b) wymień osoby które są dla Ciebie przyjaciółmi.

      c) wręcz karteczkę z miłym słowem koleżance, koledze.

    5. Zadanie końcowe

Każdy uczeń kończy zdanie: Na dzisiejszych zajęciach zaskoczyło mnie to, że ...

001przyirena 002przyirena

003przyirena 004przyirena

005przyirena

 

 

LEKCJA OTWARTA

OPRACOWANIE INSTRUMENTALNE PIOSENKI pt. MARRY MA OWIECZKĘ

            25 maja 2017 odbyła się lekcja otwarta muzyki w kl. IVd. W zajęciach uczestniczyło 19 uczniów i 23 rodziców. Podczas lekcji nastąpiło utrwalenie wiadomości z poprzednich lekcji
o polskich tańcach narodowych. W nawiązaniu do nich zaprezentowano piosenkę w repertuaru dziecięcego spoza naszego kręgu kulturowego. Dzieci doskonaliły umiejętność czytania i pisania nut w zakresie gamy C-dur oraz umiejętność posługiwania się instrumentem. Zadaniem uczniów było określenie cech charakterystycznych utworu zaprezentowanego przez nauczyciela, zaśpiewanie piosenki oraz odczytanie partytury do piosenki "Marry ma owieczkę". Efektem końcowym było zagranie a vista na flecie prostym materiału dźwiękowego piosenki
(co w terminologii muzycznej oznacza pierwsze wykonanie utworu bez przygotowania, czyli bez wcześniejszego zaznajomienia się z zapisem nutowym tego utworu) .

            Lekcji towarzyszyły ogromne emocje uczniów. Dzieci chciały jak najlepiej zaprezentować się przed rodzicami. Zgłaszały swoje zaniepokojenie przed lekcją. Z tego powodu dobrano taki repertuar, który wynikał z podstawy z programowej i rozkładu materiału nauczania w kl. IV,
a jednocześnie gwarantował uczniom sukces. Wysiłek uczniów został nagrodzony pozytywnymi ocenami oraz brawami rodziców.

0014dewa

 

 LEKCJA OTWARTA

Pole figury

15 maja 2017 odbyła się lekcja otwarta matematyki. W zajęciach uczestniczyło 21 uczniów klasy V b oraz przedstawiciele szkół z Niemiec, Turcji i Włoch biorących udział w międzynarodowej wymianie uczniów w ramach realizacji projektu "More Successful Students with ICT", Erasmus+.

Podczas lekcji nastąpiło przypomnienie wiadomości  z klasy 4. Co to znaczy zmierzyć pole figury? Czy pole figury musi być wyrażone liczbą naturalną? Jakie znacie jednostki pola? Uczniowie wypełniali wnętrza umieszczonych na tablicy figur kwadratami jednostkowymi. Ochotnicy obliczali ich pola,  a następnie  samodzielnie odkrywali wzory na pole kwadratu i prostokąta.

W celu lepszego zrozumienia podstawy geometrii, wskazywaniu równości pól wielokątów uczniowie korzystali z Tangramu, klasycznej chińskiej układanki logicznej. Zadaniem uczniów było ułożenie zadanej figury, podanie nazw figur geometrycznych, które są poszczególnymi tanami, przypomnienie ich własności. Efektem końcowym było wymyślenie historyjki tangramowej na wzór opowiadania „Three pigs, one wolf and seven magic shapes” przedstawionej za pomocą prezentacji multimedialnej i ukazanie jej w formie plakatu. Uczniowie rozwijali w ten sposób wyobraźnię przestrzenną, uczyli się kreatywnego i twórczego myślenia, ćwiczyli koncentrację, spostrzegawczość i cierpliwość w dążeniu do celu. Ćwiczenie uświadamiało uczniom fakt, że pole układanych figur jest cały czas takie samo pomimo najróżniejszych kształtów i jest równe polu wyjściowego kwadratu tak długo, jak długo używane są wszystkie elementy tangramu.

Podczas zajęć uczniowie mogli się przekonać, że matematyka to nie tylko liczby i zadania tekstowe, ale także dziedzina, w której można się dobrze bawić. Na pożegnanie wręczyli gościom pamiątkowe prezenty, grę Tic, Tac, Toe, wykonaną na zajęciach dodatkowych.

001pole

 002pole

003pole 

004pole

005pole

006pole

 

 

W maju odbyła się u nas w szkole druga międzynarodowa wymiana uczniów w ramach realizacji projektu "More Successful Students with ICT". Gościli u nas przedstawiciele szkół z Niemiec,Turcji i Włoch. W ciągu całego tygodnia uczniowie omawiali przygotowane wcześniej prezentacje Power Point, przygotowywali plakaty językowe i tworzyli komputerowy quiz językowy. Popołudniami zwiedzali piękne okolice Słupska, ruchome wydmy w Czołpinie i Ustkę. Czas upłynął wspaniale, a wszyscy uczestnicy przyznali, że zdecydowanie za szybko.

Wymiana uczniowska w Neapolu

 

I przyszła pora na nasz pierwszy wyjazd w ramach realizacji projektu Erasmus+ „More Successful Students with ICT”. Po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich kryteriów do Włoch wyjechali następujący uczniowie: Michalina Kurowska, Zofia Bugiel, Damian Lubiniecki oraz Igor Lachowicz. Opiekę nad nimi sprawowały p.Anna Łukasik (Koordynator projektu) oraz p.Karolina Kromp (nauczyciel języka angielskiego)

A było to tak…

NIEDZIELA 12 marca,

to początek naszej przygody J Wyjeżdżamy wcześnie rano, żeby na czas dotrzeć na lotnisko
w Berlinie. Po dwugodzinnym locie przywitał nas ciepły i słoneczny Neapol. To był tylko kolejny etap naszej podróży, gdyż z lotniska musieliśmy busem dostać się do wyznaczonego hotelu. Tam czekali na nas przedstawiciele szkoły włoskiej. Popołudnie spędziliśmy próbując prawdziwej włoskiej pizzy i zapoznając się z przedstawicielami szkoły z Eberswalde w Niemczech. Wieczorem nasi uczniowie poznali włoskie rodziny goszczące, u których spędzili cały następny tydzień. Zmęczeni i lekko zdenerwowani pożegnaliśmy nasz pierwszy dzień w Neapolu.

PONIEDZIAŁEK 13 marca,

rozpoczynamy od hucznego powitania w szkole przez włoskich uczniów, przedstawicieli szkoły
i miasta Neapol. Uczniowie otrzymują pamiątkowe medale od prezydenta miasta oraz drobne upominki od włoskich nauczycieli. Zwiedzamy przedszkole oraz szkołę i oglądamy występy przygotowane przez uczniów. Wczesnym popołudniem, wspólnie z partnerami z Turcji, Niemiec
i Włoch, jemy wspólny lunch przygotowany przez rodziców uczniów szkoły w Neapolu. Wieczorem wracamy do domów, by zrelaksować się i poćwiczyć znajomość języka angielskiego konwersując z nowymi międzynarodowymi przyjaciółmi.

WTOREK 14 marca,

Dzień rozpoczynamy od zajęć projektowych i przedstawienia ulotek informacyjnych przygotowanych wcześniej przez uczniów. Damian opowiada o naszym pięknym mieście Słupsk, a Zosia z zainteresowaniem opowiada o przysmakach polskiej kuchni. Słuchamy także prezentacji włoskich uczniów. Po wspólnej pracy i krótkim lunchu, wyruszamy na wycieczkę, by zwiedzić pozostałe budynki nalężące do neapolitańskiego zespołu szkół. Oglądamy Cairoli School oraz Carducci School, gdzie jesteśmy witani wieloma wystawami, śpiewem i pokazem robienia pizzy. Po powrocie uczniowie udają się do goszczących ich rodzin i tam spędzają resztę dnia.

ŚRODA 15 marca,

Już z samego rana jesteśmy gotowi do dalszej pracy. Słuchamy prezentacji przyjaciół z Niemiec
i Turcji, a potem i my kończymy naszą prezentację. Igor opowiada o tym jak w Polsce spędzamy czas wolny, a Michalina podaje przykłady polskich narodowych gier zespołowych, w które możemy grać z kolegami. Zajęcia kończymy szybkim lunchem i udajemy się na wycieczkę do Narodowego Muzeum Archeologii w Neapolu. Tam czekają na nas zadania przygotowane przez pracowników muzeum. Robimy notatki dotyczące konkretnych rzeźb oraz rysujemy ich szkice. Damian został pochwalony za wspaniały rysunek przedstawiający Herkulesa. Lekko zmęczeni musimy przygotować się na pozostałe wrażenia zaplanowane na ten dzień. Wybieramy się obejrzeć Art. Station Gallery na stacji merta w Neapolu. Okazuje się być to najpiękniejsza stacja metra w Europie. Zachwycamy się efektem prac artystów i nie możemy uwierzyć, że zwykła stacja może wyglądać tak przepięknie. Dzień kończymy zmęczeni, ale również bardzo uradowani,

CZWARTEK 16 marca,

Spotykamy się w szkole z samego rana gotowi do działania. Okazuje się, że mamy dzisiaj zaplanowane zwiedzanie samego centrum Neapolu. W końcu będzie czas kupić pamiątki rodzicom i kolegom z klasy J Spacerujemy po starówce oglądając stare kamienice i wchodząc do przydrożnych kościółków. Później kupujemy drobne upominki, magnesy na lodówkę i breloczki
z przynoszącym szczęście „Rogiem Obfitości”. W południe zatrzymujemy się w San Lorenzo Maggiore i zwiedzamy podziemia budynku. Oglądamy miejsce, w którym w czasach średniowiecza mieścił się znany włoski rynek. Następnie dzielimy się na grupy, i każda szkoła ma możliwość spędzenia czasu we własnym gronie. My idziemy na pyszny włoski obiad do restauracji Toto e Pepino, a później konktynuujemy zakupy. Chłopcy mają okazję zajrzeć do sklepu drużyny piłkarskiej Napoli.

Tym razem wieczór nie jest dla uczniów porą odpoczynku. Wyruszają na imprezę zorganizowaną przez rodzinę jednego z uczniów włoskiej szkoły. Jest pyszne jedzenie, zabawa i tańce do późnej pory. Dla Igora jest to również przyjęcie urodzinowe, gdyż tego właśnie dnia obchodzi swoje dwunaste urodziny. Jest zorganizowany wspólnie tort i śpiewanie piosenki „Happy Birthday”. Wszyscy są szczęśliwi i nie chcą myśleć o niedługim powrocie do domu.

PIĄTEK 17 marca,

Do południa uczniowie wypoczywają po wczorajszej imprezie, a nauczyciele spotykają
się w szkole, by omówić szczegóły dotyczące realizacji projektu. Otrzymujemy również certyfikaty uczestnictwa w wymianie międzynarodowej Erasmus+. W porze lunchu jedziemy wszyscy na wulkan Solfatara. Jest gorąco, piaszczyście i wydaje nam się, że chodzimy po Marsie. Dodatkowo, wydobywający się z wulkanu siarkowodór przypomina nam smród zepsutego jajka. Lekko opaleni i śmierdzący nieprzyjemnym gazem udajemy się na lody do pobliskiej kawiarni. Wypoczęci jedziemy zobaczyć jeszcze świątynię Serapis. Oglądamy ruiny, robimy zdjęcia
i odpoczywamy nad brzegiem morza. Później wracamy do domu, by przygotować się do pożegnalnej kolacji. Wieczorem, pełni śmiechu i cudownych wrażeń, żegnamy się obiecując sobie następne spotkanie w Polsce.

SOBOTA 18 marca,

Wstajemy wcześnie rano i udajemy się na lotnisko w Neapolu. Dwugodzinny lot, kilka godzin jazdy busem i już wieczorem jesteśmy we własnych domach witając się z bliskimi. Opowiadamy historie, oglądamy zdjęcia i przykro nam trochę, że ta wspaniała przygoda już dobiegła końca…

 

 

 

PIERWSZY KURS KOMPUTEROWY

Zgodnie z planami projektu Erasmus+ „More Successful Students with ICT” w lutym odbył się pierwszy z czterech kursów komputerowych. Uczniowie uczyli się obsługi programu Word i Excel, a jako efekt końcowy swojej pracy musieli zaprojektować ulotkę informacyjną o Słupsku. Do udziału w kursie zgłosiło się 26 uczniów klas V i VI, a po wstępnych eliminacjach udział wzięło 17. Ulotki tworzone były w języku angielskim, więc kurs prowadzili p. Dawid Maliczewski – nauczyciel informatyki, oraz p. Karolina Kromp i p. Anna Łukasik uczące języka angielskiego. Uczniowie uzyskali potrzebną wiedzę z zakresu stosowania programu MS Office w szkole i w domu, oraz nauczyli się tworzyć broszurę informacyjną w języku obcym.

Na zakończenie dwutygodniowego kursu wyłonione zostały cztery najlepsze prace.

Nagrodzeni zostali: Michalina Kurowska, Zofia Bugiel, Jacek Kargul i Mateusz Żegunia.

Wszyscy uczestnicy kursu otrzymali dyplomy oraz pamiątkowe koszulki z logo Erasmus+, a zwycięzcy otrzymali dodatkowo drobny sprzęt audio.

Zakończenie kursu umililiśmy sobie zamawiając pizzę i rozmawiając o projekcie Erasmus+.

 

PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2013/2014

L.P.  NAZWA IMPREZY LUB KONKURSU  TERMIN REALIZACJI 
 1.

 Wybory Samorządu Uczniowskiego.Wykonanie gazetki z aktualnymi danymi SU

 wrzesień
 2.

 Zebranie organizacyjne – ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich wykonanie

 wrzesień .
 3.

 Festyn rodzinny dla uczniów klas 0 - VI Witaj szkoło na wesoło. Opieka nad loterią fantową, pchli targ i innne stoiska

 wrzesień
4.

 Światowy Dzień Zwierząt - 04.10.2013 r. - Zbiórka karmy dla Schroniska dla Zwierząt w Słupsku

5 pażdziernika
5.

 Udział w przygotowaniu Święta Edukacji Narodowej pt. "Zróbmy niespodziankę Naszym Nauczycielom"- przygotowanie życzeń dla nauczycieli, drobnych upominków

15 października
6.

 Ogłoszenie konkursu na Mistrza Frekwencji - rozwiązanie konkursu 27 stycznia (pierwszy semestr), czerwiec (drugi semestr)

 październik
7.

 Bijemy rekord w udzielaniu pierwszej pomocy  z Fundacją WOŚP - Ratujemy i uczymy ratować

 16 października
8.

 Dzień reggae – słuchamy reggae, przebieramy się.

20 listopada 
9.

 Dzień Szyku i Elegancji – strójgalowy, apel

listopad 
10.

 Śniadanie daje moc – akcja w ramach Ogólnopolskiego Dnia Zdrowego Śniadania.

8 listopada 
11.

 Łoopiorna zabawa – impreza andrzejkowa, wróżby andrzejkowe w klasach.Wybór króla i królowej balu.

28 listopada 
12.

 Dzień Pluszaka - Czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny miś!tego dnia każdy uczeń powinien przyjść do szkoły w towarzystwie swojego pluszowego ulubieńca. W zabawie wezmą udział również nauczyciele.

25 listopada 
13.

 Czapka Mikołaja zwalnia od pytania - szkolna akcja.

6 grudnia 
14.

 Dzień zimowych postaci z bajek – przebieramy się za Królowe Śniegu, Elfy, Yeti itp

18 grudnia 
15.

 Worek pełen prezentów - zbiórka świątecznych darów dla potrzebujących + PCK (akcja charytatywna). Szpitalne kolędowanie – akcja charytatywna z PCK i Ewą Chowaniec.

grudzień 
16.

 Ferie białe i bezpieczne – konkurs na plakat .

styczeń 
17. 

 Jarmark cudów – impreza z okazji finału WOŚP.

styczeń 
18. 

 Quick quiz - błyskawiczny quiz z pierwszej pomocy klasy IV – VI.

styczeń 
19. 

 Hawajskie party – bal karnawałowy, konkurs na najciekawsz eprzebranie-dla uczniów klas IV – VI.

13 lutego 
20.

 Karteczka od serca – poczta walentynkowa.Kolorowa szkoła - Walentynki na czerwono – akcja - Mam ze sobą coś czerwonego.

14 lutego 
21.

Niepełnosprawni są wśród nas – szkolny konkurs plastyczny.

luty 
22. 

 Dzień słodkości – ciasto od klasy w Tłusty Czwartek

27 lutego 
23.

 Dzień Kobiet – Metamorfozy damsko-męskie i męsko-damskie.

8 marca 
24.

 W SP 3 - uczeń bezpieczny – konkurs na rymowankę o bezpieczeństwie na przerwach

marzec 
25.

 Dzień rockandrollowca – rockowa muzyka, stroje rockowe.

21 marca 
26.

 Eko - Trójka – impreza ekologiczna, wystawa Coś z niczego.

kwiecień 
 27.

Zdrowo jemyzdrowo żyjemy - witaminki dla całej rodzinki – rzeźby owocowo – warzywne.

7 kwietnia 
28. 

 Wyginam śmiało ciało... – gimnastyka dla każdego

 9 maja
29. 

 Unijne barwy w naszej szkole – Dzień Unii Europejskiej. (Każda klasa losuje flagę i ubiera się  w barwy danego państwa).

17 maja 
30. 

 Cały Samorząd Czyta Dzieciom – akcja Czytadełko

maj 
31.

 List do przyjaciela – miłe słowo dla każdego.

18 czerwca 
32.

 Korczaki roku 2013/214 – nagrodzenie nauczycieli w poszczególnych kategoriach

czerwiec
33.

 Rozwiązanie konkursu na Mistrza Frekwencji

czerwiec 
34.

 Zamieszczenie informacji o działaniach SU na stronie internetowej szkoły.

na bieżąco 
35.

 Zebrania Samorządu Uczniowskiego

w ramach potrzeb 
36.

 Opiniowanie dokumentów szkolnych

wg potrzeb 
37.

 Apele Samorządu Uczniowskiego

wg potrzeb 

                                 Opracowała: Magdalena Giczewska

Podkategorie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej: Zajęcia pozalekcyjne