INFORMACJE DLA RODZICÓW KLAS I
- ZEBRANIA Z RODZICAMI - więcej
- NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O SZKOLE - prezentacja
DYKTANDO MATEMATYCZNE
3 marca 2015r. odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny „Liczby w dyktandzie” dla klas III. Udział wzięło 21 uczniów z trzecich klas. Uczniowie sprawdzili swoje umiejętności
w poprawnym pisaniu. Najlepsi okazali się:
I miejsce – Alicja Kącka kl.III c
II miejsce – Weronika Dzadz kl.III b
III miejsce – Igor Lachowicz kl.III e
W maju uczniowie będą reprezentować szkołę w Międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym.
31 marca 2015 r. odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas II. Uczniowie pisali dyktando matematyczne pn. ,,Klasówka z matematyki". Do konkursu przystąpiło 18 dzieci
z czterech klas drugich. Czołowe lokaty zajęli uczniowie klasy II b:
I miejsce- Anna Franus
II miejsce- Dominika Staciwa
III miejsce- Maciej Orzechowski
Wstępna lista uczniów przyjętych do klasy IV a sportowej w roku szkolnym 2015/2016
GRUPA PŁYWACKA |
GRUPA PIŁKI RĘCZNEJ |
Knuth Damian |
Oliwia Szternel |
Paweł Panek |
Malwina Karwacka |
Dawid Plaga |
Martyna Mularczyk |
Karol Stadnicki |
Karolina Spoczyńska |
Jakub Syria |
Maja Czechowicz |
Marta Prądzińska |
Amelia Dudzińska |
Amelia Sendobry |
Karolina Florek |
Dziąbkowski Jakub |
Alicja Piasecka |
Tymoteusz Włodarkiewicz |
Karolina Pudelska |
Kordian Sarwiński |
Julia Szeląg |
Dominika Grzeszewska |
Martyna Wilkowska |
Aleksandra Wójcik |
Zaborowska Hania |
Bardzo proszę rodziców wymienionych uczniów o dostarczenie do dnia 28 kwietnia 2015 r. do sekretariatu szkoły pisemnej zgody na uczęszczanie dziecka do klasy sportowej
Z poważaniem Dyrektor szkoły
LEKCJA OTWARTA MATEMATYKI
Dnia 19.11.15 r. odbyła się lekcja otwarta W świecie figur przestrzennych. Podczas zajęć uczniowie wykonując kolejne zadania przyjrzeli się różnym figurom geometrycznym, w tym głównie wielościanom. Poznali różnice pomiędzy figurami płaskimi, a figurami przestrzennymi. Sprawdzili, czym charakteryzują się ostrosłupy i graniastosłupy oraz w jaki sposób powstają ich nazwy. Dokładnie zbadali wielościany i sformułowali definicje ściany, krawędzi i wierzchołka. Wykonali model kostki do gry, sprawdzali czym jest siatka geometryczna i co otrzymamy po jej dokładnym sklejeniu. Na koniec pracując w parach z szóstoklasistami rozwiązywali matematyczną zagadkę utrwalającą ich wiedzę o budowie wielościanów. Zajęcia miały w interesujący i niemal namacalny sposób ułatwić poznawanie brył i odkrywanie ich własności. Uczeń dzięki tym zajęciom mógł zobaczyć bryłę w różnych położeniach oraz dostrzec jak tworzy się ich siatki. Warsztaty miały przybliżyć geometrię przestrzenną, a dzięki konkretnym czynnościom manualnym uczniowie mogli łatwiej dostrzec i zrozumieć prawidłowości matematyczne. Na warsztatach zostały zaproponowane dzieciom ćwiczenia służące rozwijaniu wyobraźni przestrzennej oraz umiejętności formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych.
Innowacyjność tych zajęć warsztatowych polegała na sprzężeniu dwóch różnych poziomów edukacyjnych reprezentowanych przez uczniów klasy szóstej i drugiej, przy czym osoba starsza stała się mentorem i przewodnikiem po meandrach geometrii przestrzennej.
Te zajęcia uczyły między innymi:
- zadawania konstruktywnych pytań
- aktywnego słuchania
- myślenia przyczynowo-skutkowego
- wnioskowania i argumentowania
- modelowanie matematyczne,
- rozumowanie i tworzenie strategii,
- pogłębianie umiejętności pracy zespołowej
- dostrzegania sprzeczności
- rozwijały wyobraźnię przestrzenną
PIKNIK NAUKOWY
Dnia 12 czerwca 2015 r. uczniowie klasy 6b wraz z p. Anną Tomaszewską uczestniczyli w Pikniku Naukowym w Gimnazjum nr 3 w Słupsku. Podczas prezentacji uczniowskich projektów szóstoklasiści mieli możliwość w atrakcyjny sposób zapoznać się z ważnymi treściami matematycznymi, w nawiązaniu do sytuacji z życia codziennego. Biorąc czynny udział w pokazach mogli poszerzyć swoją wiedzę, łatwiej dostrzec i zrozumieć fizyczne i matematyczne prawidłowości.
GEOMETRIA PRZESTRZENNA
Miesiąc czerwiec to okazja do zorganizowania ciekawych lekcji matematyki. Figury przestrzenne w klasach IV i V stanowią dobrą okazję do pokazania uczniom w sposób niemal namacalny zależności w budowie brył. Takie lekcje pozwalają na „dotknięcie” matematyki, kształtując wyobraźnię uczniów i rozbudzają ciekawość, wprowadzają uczniów w świat geometrii przestrzennej. Dzięki konkretnym czynnościom manualnym uczeń łatwiej dostrzega i rozumie prawidłowości matematyczne. Zajęcia te zostały wzbogacone aplikacją komputerową „Klucz do geometrii”, która umożliwia pokazanie brył z różnych stron, mechanizmu powstawania siatek oraz pozwala na zaznaczenie i kolorowanie wierzchołków, dzięki czemu uczniowie samodzielnie odkrywają, że geometria jest obecna niemal na każdym kroku, w niemal wszystkich dziedzinach naszego życia. Takie lekcje pozwalają w sposób ciekawy i nieszablonowy zaprezentować zagadnienia dotyczące brył, wspierając rozwój wyobraźni dziecka.
BUFET MATEMATYCZNY
Klasa I b i I g wspólnie przygotowały podczas zajęć zdrowe kanapki i zorganizowały Matematyczny Bufet w ramach realizowanego w naszej szkole programu „Raz, dwa, trzy, liczysz Ty”. Wszystkim dziękujemy za aktywny udział w naszej akcji.
FIGURY PRZESTRZENNE
Uczniowie klasy III c w ramach koła plastycznego wykonali figury przestrzenne. Dzieci kolorowały, wycinały oraz sklejały ostrosłupy i graniastosłupy. Oto efekty ich pracy.
GRY I ZABAWY LOGICZNO - MATEMATYCZNE
Na zajęciach innowacyjnych „Gry i zabawy logiczno-matematyczne
z wykorzystaniem technologii informacyjnej” dzieci rozwijają swoje zainteresowania i zdolności matematyczne m.in. poprzez gry planszowe,
puzzle matematyczne, łamigłówki matematyczne z wykorzystaniem patyczków, tangramy, sudoku i programy komputerowe.
Zajęcia odbywają się w dwóch grupach przez cały rok dla chętnych uczniów
z klas I.
CIEKAWA LEKCJA MATEMATYKI
Dnia 26 marca 2015 r. uczniowie z klasy 6b wraz p. Anną Tomaszewską oraz
p. Magdą Szymańską uczestniczyli w lekcji matematyki w Gimnazjum nr 5
w Słupsku. Zajęcia dotyczyły brył obrotowych i zostały zrealizowane w bardzo ciekawy sposób. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się ze sposobem prowadzenia zajęć w gimnazjum. Był to znakomity trening przed zbliżającym się sprawdzianem szóstoklasisty.