Zad.4.52 I-III/1,2 i IV-VI/1,2
„Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Na warsztatach teatralnych dla klas II pracujemy nad przedstawieniem „Cinderella”, klasy III przygotowują się do wystawienia przedstawienia pt. „The new James Bond film”. Klasy IV -VI opracowują natomiast sztuki „Giovannie’s cafe”, „Sophie and her friends” oraz „In the army”. Ćwiczymy poprawną wymowę, pracujemy nad naszą dykcją i poprawnością językową. Doskonalimy ruch sceniczny, dobieramy potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudzają w uczniach zainteresowanie językiem angielskim
i przełamują bariery językowe. Wyzwalają w nich kreatywność oraz dodatkowo motywują poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Są atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego.
Prowadzący: mgr Anita Jakubowska
mgr Barbara Zajączkowska – Ocha
mgr Marek Ocha
W roku szkolnym 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych. Na warsztatach teatralnych dla klas III przygotowywaliśmy się do wystawienia przedstawienia pt. „The New James Bond Film”. Ćwiczyliśmy poprawną wymowę, pracowaliśmy nad naszą dykcją i poprawnością językową. Dopracowywaliśmy ruch sceniczny, dobieraliśmy potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudziły w uczniach zainteresowanie językiem angielskim i przełamały bariery językowe. Wyzwoliły w nich kreatywność oraz dodatkowo zmotywowały poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Były atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego. Uczniowie, którzy uczęszczali na Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT:
- dysponują bogatym warsztatem środków wyrazu;
- umiejętnie radzą sobie z tremą;
- posiadają odwagę sceniczną;
- rozumieją pojęcia związane z teatrem;
- potrafią praktycznie zastosować zdobyte umiejętności, biorąc udział w spektaklach;
- poszerzyli zasób słów i zwrotów w języku angielskim.
ROK SZK. 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Warsztaty teatralne są odpowiedzią na naturalną potrzebę twórczej aktywności dzieci, a jako element pracy dydaktycznej i wychowawczej umożliwiają realizację programu szkolnego
przy zróżnicowanym poziomie uczniów. W bieżącym roku szkolnym z tego typu zajęć korzysta 40 uczniów z klas I-VII. Spośród wychowanków Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie dla uczniów klas IV-VII). Zajęcia są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Na warsztatach teatralnych dla klas III grupa uczniów pracuje z Panią Barbarą Zajączkowką-Ocha nad przedstawieniem „The Snow White”. Dzieci ćwiczą poprawną wymowę, poprawiają dykcję
i pracują nad poprawnością językową. Doskonalą ruch sceniczny, dobierają potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudzają w uczniach zainteresowanie językiem angielskim i przełamują bariery językowe. Wyzwalają w nich kreatywność oraz dodatkowo motywują poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Są atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego.
Pani Anita Jakubowska wraz z uczniami z klas II i III pracuje nad odpowiednim przygotowaniem
do prezentacji ról w przedstawieniu „Czerwony Kapturek”. Na zajęciach omówione zostały metody projektu, wybór obszaru oraz sprecyzowano temat projektu do realizacji. Zaplanowano kolejność działań, czyli podział pracy w grupie. Wybrano również sposób prezentacji efektu finalnego pracy grupy. Na zajęciach zostały zastosowane zabawy integrujące zespół teatralny oraz ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne. Pracowano nad koncentracją oraz wdrażano ćwiczenia rozbudzające dziecięcą wyobraźnię.
Na zajęciach koła „Teatrzyk Angielski” dla uczniów klas V i VII prowadzonych przez Panią Karolinę Kromp przygotowywana jest inscenizacja skeczy w języku angielskim. Zajęcia teatralne pozwalają uczniom przyswajać język autentyczny i używać go w wersji mówionej. Doskonalona jest sprawność słuchania i mówienia poprzez uczenie się na pamięć. Uczniowie w interesujący sposób przyswajają rytm i melodię języka obcego. Wszelkie rymy i zabawy ułatwiają im opanowanie wymowy, akcentu wyrazowego oraz intonacji, a także poprawiają tempo mówienia w języku angielskim.
Grupa uczniów z klas IV i V pracująca pod kierunkiem Pana Marka Ochy przygotowuje spektakl pt. „Giovanni’s cafe”. Dzieci pracują nad prawidłową dykcją, ruchem scenicznym i umiejętnościami przekazywania emocji. Ponadto uczą się zastosowania umiejętności językowych w praktyce. Zapamiętywanie fragmentów tekstu pozwala im na utrwalanie powszechnie używanych struktur gramatycznych, wzbogaca słownictwo i stanowi wspaniały trening językowy.
W czasie przygotowań i samego przedstawienia uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 zaangażowani w projekt zaspakajają potrzebę ruchu, uczą się współpracować w grupie, oceniać siebie i kolegów. Uczą się mówić wyraziście, z właściwą intonacją oraz ćwiczą pamięć. Inscenizacje umożliwiają także lepsze rozumienie tekstów i sprzyjają kształtowaniu właściwych postaw poprzez internalizację przeżyć bohaterów.
Poprzez warsztaty teatralne realizowane są w pełni cele dydaktyczne i wychowawcze, które wiążą się nierozerwalnie ze wszystkimi płaszczyznami kształcenia i wychowania uczniów w wieku szkolnym.
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 wybrani uczniowie klas I-III i IV-VI mieli możliwość rozwijania umiejętności językowych w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia prowadzone były w formie warsztatów teatralnych, których efektem było wystawienie przedstawień oraz scenek humorystycznych w języku angielskim pt. „Snow White”, „Red Riding Hood”, „Giovanni’s Cafe”, "The break" oraz "Hotel Splendido" . Uczestnicy pracowali nad poprawną wymową, doskonalili dykcję i poprawność językową. Opracowane zostały ćwiczenia doskonalące ruch sceniczny oraz elementy gry aktorskiej. Zgromadzone zostały stroje i rekwizyty potrzebne do wystawienia przedstawienia.
Warsztaty teatralne przyczyniły się do przełamania bariery językowej wśród uczniów, wpłynęły na zainteresowanie językiem angielskim. Wyzwoliły w nich kreatywność oraz dodatkowo zmotywowały poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Były atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego. Uczniowie, którzy uczęszczali na Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT:
- poszerzyli zasób słów i zwrotów w języku angielskim;
- dysponują bogatym warsztatem środków wyrazu;
- posiadają odwagę sceniczną;
- rozumieją pojęcia związane z teatrem;
- potrafią praktycznie zastosować zdobyte umiejętności, biorąc udział w spektaklach,
- znają elementy kultury krajów anglojęzycznych a w szczególności specyfikę humoru angielskiego.
Nauczyciele w swojej pracy z uczniami stosowali metody aktywizujące, które pozwoliły na wszechstronny rozwój dzieci i uwzględniły ich zróżnicowane potrzeby. Natomiast tematyka przeprowadzonych warsztatów umożliwiła realizację dziecięcych marzeń. Były one doskonałą podstawą wszechstronnego rozwoju uczniów, który stanowi nadrzędny cel wszystkich działań pedagogicznych.
Zad.1.1 I-III/1,2,3,4
„Interaktywne warsztaty matematyczne”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas II i dwie dla uczniów klas III). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Głównym celem zajęć było wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia
do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych
z porażkami ucznia na lekcjach.
Zajęcia prowadzone były zespołowo i indywidualnie. Podczas zajęć uczniowie wyrównywali braki w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu matematyki poprzez wykonywanie interesujących zadań przygotowanych przez prowadzącego, korzystanie z licznych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych.
Prowadzący: mgr Renata Bugiel
mgr Halina Jaśkiewicz
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas II i dwie dla uczniów klas III). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Nadrzędnym celem zajęć było wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów klas I-III, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia
do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych
z porażkami ucznia na lekcjach.
Zajęcia prowadzone były zespołowo i indywidualnie. Podczas zajęć uczniowie wyrównywali braki
w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu matematyki poprzez wykonywanie interesujących zadań przygotowanych przez prowadzącego, korzystanie z licznych pomocy dydaktycznych, gier
i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych.
Końcowe wyniki z zakresu wiedzy i umiejętności z edukacji matematycznej uzyskane przez uczestników zajęć wskazują na celowość prowadzonych warsztatów. Ponadto uczniowie są zadowoleni z przebiegu i formy zajęć, chętnie współpracują ze sobą i deklarują chęć udziału
w takich zajęciach w przyszłości.
Prowadzący: mgr Renata Bugiel
mgr Halina Jaśkiewicz
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
W zajęciach pn. „Interaktywne warsztaty matematyczne” uczestniczyło 40 uczniów z klas drugich i trzecich. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas II i dwie dla uczniów klas III).
Głównym celem było podniesienie poziomu umiejętności matematycznych uczniów klas I-III oraz wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, będących przyczyną trudności szkolnych.
Zajęcia prowadzone były zespołowo i indywidualnie. Podczas zajęć uczniowie korzystali z licznych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych. Zastosowanie atrakcyjnych środków dydaktycznych wpłynęło na pozytywne nastawienie do podejmowania wysiłku intelektualnego i przezwyciężania trudności związanych
z przyswojeniem wiadomości i umiejętności matematycznych.
Prowadzący:
mgr Renata Bugiel
mgr Wioletta Knapa - Przedborska
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 kontynuowane były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
W zajęciach uczestniczyło 40 uczniów z klas I-III Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 4 grupy. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Głównym celem zajęć było wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów klas I-III, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia
do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych
z porażkami ucznia na lekcjach.
Zajęcia przyczyniły się do poprawy wyników nauczania z zakresu materiału przewidzianego
w programie, wykształciły nawyk samodzielnej pracy, wzmocniły poczucie własnej wartości uczestników. Samodzielne poszukiwanie różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych rozbudziło ciekawość poznawczą uczniów. Wykorzystanie licznych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych przyczyniło się podniesienia atrakcyjności zajęć.
Końcowe wyniki z zakresu wiedzy i umiejętności z edukacji matematycznej uzyskane przez uczestników zajęć wskazują na celowość prowadzonych warsztatów. Uczniowie są zadowoleni
z przebiegu i formy zajęć i chętnie współpracują ze sobą i deklarują chęć udziału
w takich zajęciach w przyszłości.
Prowadzący: mgr Renata Bugiel
mgr Wioletta Knapa - Przedborska
Zad.2.1 IV-VI/1,2,3,4
„Interaktywne warsztaty matematyczne”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 40 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (jedną dla uczniów klas IV i dwie dla uczniów klas V i jedną dla uczniów klas VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Głównym celem warsztatów było wyrównywanie braków w wiadomościach
i umiejętnościach uczniów, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych z porażkami ucznia na lekcjach.
W trakcie zajęć uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i grupowo. Wykorzystywano technologię informacyjno – komunikacyjną, rebusy, krzyżówki, gry logiczne.
W sposób praktyczny utrwalano umiejętności zdobyte na zajęciach z matematyki. Uczniowie aktywniej i chętniej rozwiązywali zadania dzięki czemu lepiej przyswajali wiedzę oraz rozwinęli sprawność rachunkową.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
mgr Joanna Schulz
mgr Anna Tomaszewska
W II semestrze roku szkolnym 2016/2017 przeprowadzone zostały zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - Interaktywne warsztaty matematyczne. Korzystało z nich 40 uczniów klas IV - VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku.
Uczniowie uzupełnili braki w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych, poprawili wyniki nauczania z zakresu materiału przewidzianego w programie, kształcili nawyk samodzielnej pracy, wzmocnili poczucie własnej wartości. Samodzielnie poszukiwali różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych. Rozbudzali swoją ciekawość poznawczą m.in. dzięki wykorzystaniu pracowni multimedialnej i programów komputerowych. Uczyli się podejmować decyzje czerpiąc przy tym radość ze współpracy z rówieśnikami.
Podczas zajęć stosowane był różne formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, elementy wykładu, pogadanka, praca z tekstem, projektowanie, konkurs zadaniowy, dyskusje. Zajęcia prowadzone były przede wszystkim metodami aktywnymi, mającymi na celu rozwijanie umiejętności zdobywania i utrwalania wiedzy. Nowe zagadnienia poprzedzone były wykładem lub pogadanką wstępną, mającą na celu ukierunkowanie pracy podczas zajęć.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i angażowali się w realizacje zadań. Dzieci samodzielnie tworzyły pomoce dydaktyczne, korzystając z materiałów zakupionych na potrzeby projektu (papier ksero, flamastry, farby, kleje, brystole, kolorowe bloki techniczne).
Prowadzący: mgr Anna Perszko
mgr Joanna Schulz
mgr Anna Tomaszewska
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Korzystało z nich 40 uczniów z klas IV-VII.
W zajęciach uczestniczą uczniowie klas od 4 do 6. Na początku została przeprowadzona diagnoza uczniów w celu rozpoznania braków w wiadomościach
i umiejętnościach matematycznych. Uczniowie ćwiczyli pamięciowe wykonywanie operacji arytmetycznych, doskonalili algorytmy pisemnych działań na liczbach naturalnych. Celem odbytych zajęć było rozwijanie sprawności rachunkowej, rozwijanie pamięci, wyrabianie nawyku sprawdzania uzyskanych rozwiązań.
W czasie zajęć zwracano uwagę na dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości dzieci ( na jednych zajęciach są z różnych klas: IV, V, VI) w zakresie tempa pracy, stopniowania trudności, stosowania metod aktywnych
i środków dydaktycznych pobudzających aktywność dzieci. Były stosowane częste pochwały, aby zachęcać uczniów do systematycznej pracy.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
mgr Joanna Schulz
mgr Justyna Rogalińska
mgr Janusz Rodziewicz
W II semestrze roku szkolnym 2017/2018 przeprowadzone zostały zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - Interaktywne warsztaty matematyczne. Korzystało z nich 40 uczniów klas IV - VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku.
Uczniowie poprawili wyniki nauczania z zakresu materiału przewidzianego w programie, uzupełnili braki w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych. Kształcili nawyk samodzielnej pracy wzmacniając przy tym poczucie własnej wartości. Samodzielnie poszukiwali różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych. Dzięki wykorzystaniu pracowni multimedialnej i programów komputerowych rozbudzali ciekawość poznawczą.
Podczas zajęć stosowane był różne formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, elementy wykładu, pogadanka, praca z tekstem, projektowanie, konkurs zadaniowy, dyskusje. Zajęcia prowadzone były metodami aktywizującymi, rozwijającymi umiejętności zdobywania i utrwalania wiedzy. Nowe zagadnienia poprzedzone były pogadanką wstępną, mającą na celu ukierunkowanie pracy podczas zajęć.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i angażowali się w realizacje zadań. Dzieci samodzielnie tworzyły pomoce dydaktyczne, korzystając z materiałów zakupionych na potrzeby projektu.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
mgr Joanna Schulz
mgr Justyna Rogalińska
mgr Janusz Rodziewicz
Zad.2.12 I–III/1 i IV-VI/1
„Matematyka w praktyce – gry i zabawy logiczne”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i zdolności matematyczne
m.in. poprzez gry logiczne i programy komputerowe. Samodzielnie poszukiwali różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych, rozbudzali swoją ciekawość poznawczą i wyobraźnię, uczyli się podejmować decyzje, a co najważniejsze czerpali radość z gier z rówieśnikami.
W czasie zajęć dzieci m.in. tworzyły własne gry planszowe, rozwiązywały łamigłówki patyczkowe, bawiły się w magiczne liczby, układały tangramy
i origami. Dzieci poprzez taką formę zajęć przekonały się, że matematyka to nie tylko ciężka praca, ale także zabawa.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
W czasie realizacji projektu uczniowie pracowali w grupach oraz indywidualnie. Dominowały metody aktywizujące i formy warsztatowe. Uczniowie korzystali z pracowni komputerowej i programów multimedialnych.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach
i angażowały się w realizację zadań. Dzieci tworzyły własne gry i korzystały z pomocy zakupionych na potrzeby projektu.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI).
Zajęcia miały na celu rozbudzenie zainteresowania matematyką poprzez praktyczne wykorzystanie gier i zabaw matematycznych. Uczniowie przekonali się, że wiedzę matematyczną można zdobywać w różnorodny sposób. Uczestnicy projektu grali w gry planszowe, tworzyli origami świąteczne na bazie kół, układali tangramy, rozwiązywali krzyżówki, łamigłowki matematyczne, "głowili się" nad patyczkowymi zadaniami, rozwiązywali sudoku o róznym stopniu trudności.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
W czasie realizacji projektu uczniowie pracowali w grupach oraz indywidualnie. Dominowały metody aktywizujące i formy warsztatowe. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i angażowały się w realizację zadań. Dzieci tworzyły własne gry i korzystały z pomocy zakupionych na potrzeby projektu. Podsumowaniem projektu była wspólna zabawa w `kręgielni, gdzie wiele frajdy dało nie tylko współzawodnictwo sportowe, ale także liczenie punktacji każdego zawodnika.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
Zad.2.16 I–III/1 i IV-VI/1
„Kodowanie dla uczniów klas I - VI”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Głównym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie programowania.
W trakcie zajęć uczniowie pracują indywidualnie jak i grupowo. Rozwijają umiejętności
w zakresie: rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów na bazie logicznego myślenia, stosowania algorytmów, samodzielnego rozwiązywania problemów i współpracy w grupie. Projektują, tworzą i zapisują w wizualnym języku programowania swoje pomysły na animacje
i gry.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie doskonalili umiejętności związane z tworzeniem animacji i gier. Znając możliwości programu Scratch, personalizowali swoje projekty: tworzyli własne duszki, sceny, przeszkody, nowe bloki. Kodując i bawiąc się przy tym wykazali się dużą kreatywnością.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Wsparcie ze strony nauczyciela polegało na kierowaniu pracą dzieci tak, aby każdy miał szansę osiągnąć sukces i wyniósł z zajęć nowe umiejętności.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
Link do filmu z zajęć z kodowania:
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia realizowane były w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
Cele zajęć:
1. Rozbudzanie kreatywnego myślenia, z wykorzystaniem możliwości, jakie dają nowoczesne technologie.
2. Poznanie podstaw programowania w języku Scratch.
3. Tworzenie prostych animacji i gier w języku Scratch.
4. Dzielenie się z grupą swoimi pomysłami.
5. Udostępnianie swoich prac na stronie www.scratch.mit.edu
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia realizowane były w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
W trakcie zajęć uczniowie pracowali indywidualnie jak i grupowo. W dalszym ciągu rozwijali kompetencje w zakresie programowania. Poszerzali nabyte umiejętności związane z tworzeniem animacji i gier nie tylko w programie Scratch, ale również w oparciu o aplikację learningApps. Współpracując udoskonalali swoje projekty oraz udostępniali je na stronie publicznie.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
Zad.2.13 I–III/1 i IV-VI/1
„Szachy”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie utrwalali zasady gry w szachy poprzez rozwiązywanie zadań szachowych
i rozgrywanie partii. Podczas zajęć wdrażani byli do systematycznej i wytrwałej pracy wraz
z przestrzeganiem zasad gry „fair play”. Ćwiczyli koncentrację, pamięć i logiczne myślenie.
Najlepsi wzięli udział w pozaszkolnych turniejach szachowych i odnieśli znaczące sukcesy.
W Jesiennym Turnieju Szachowym I miejsce zdobył Szymon Ludwikowski, a Maksymilian Grabowski – VI miejsce.
W Powiatowym Turnieju Szachowym w klasyfikacji drużynowej uczniowie wywalczyli dla szkoły
II miejsce, natomiast w klasyfikacji indywidualnej - I miejsce zdobył ponownie Szymon Ludwikowski.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie rozgrywali partie szachowe przy użyciu zegarów. Uczyli się zasad dobrego debiutu, rozwiązywali zagadki szachowe, planowali strategię na szachownicy. Zajęcia były urozmaicane zabawami szachowymi. W drugiej grupie został przeprowadzony mini-turniej i wybrany mistrz szachowy.
W maju odbyły się Mistrzostwa Miasta Słupska Juniorów w Szachach. W turnieju szachowym wzięło udział 30 zawodników ze szkół podstawowych. Uczeń z naszej szkoły – Wojtek Ernestowicz zdobył tytuł WICEMISTRZA juniorów w szachach.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VII). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie rozgrywali partie szachowe przy użyciu zegarów. Uczyli się zasad dobrego debiutu, rozwiązywali zagadki szachowe, planowali strategię na szachownicy. Zajęcia były urozmaicane zabawami szachowymi. Wybrani uczniowie wzięli udział w Powiatowym Turnieju Szachowym.
Prowadząca: mgr Anna Perszko
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie wykorzystywali i doskonalili umiejętności, które już posiadali. Kształtowali wyobraźnię, logiczne myślenie, poprawiali koncentrację, rozwijali pamięć oraz intuicję matematyczną poprzez rozwijanie umiejętności gry w szachy. Zajęcia stwarzały również możliwość współdziałania w grupie, uczyły szacunku dla przeciwnika.
Najlepsi szkolni szachiści brali udział w turniejach. W Powiatowym Turnieju Szachowym o Puchar Pani Wójt Gminy Słupsk uczniowie zdobyli drużynowo III miejsce. W klasyfikacji indywidualnej
w klasach IV-VII Wojciech Ernestowicz wywalczył III miejsce. Każdy zawodnik otrzymał dyplom uczestnictwa oraz komplet szachów do treningu przed następnym turniejem.
Prowadząca: mgr Anna Perszko
Zad.2.14 V-VI/1
„Mały Olimpijczyk”
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzysta z nich 10 uczniów z klas V i VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku wykazujących uzdolnienia matematyczne. Zajęcia są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie na tych zajęciach:
- poszerzają i zgłębiają wiadomości i umiejętności programowe,
- rozwijają swoje zainteresowania matematyczne,
- uczą się rozwiązywania problemów matematycznych w sposób twórczy,
- poznają zastosowana matematyki w praktycznej działalności człowieka,
- uczą się dobierania modeli matematycznych do danej sytuacji lub budowania odpowiedniego modelu przy użyciu znanych obiektów matematycznych
- kształcą umiejętność prowadzenia prostych rozumowań z podawaniem argumentów uzasadniających poprawność rozumowania
- uczą się odkrywania i formułowania prostych reguł, analizowania sytuacji, wyciągania wniosków
i interpretowania wyników - ćwiczą wykorzystywanie języka matematycznego do opisu sytuacji, rozumowań i uzasadnień.
Głównym celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów, mamy już pierwsze sukcesy. Troje naszych uczniów uzyskało tytuł finalisty Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego. Ogromnie się cieszymy i pracujemy dalej. Przed nami Międzynarodowy Konkurs KANGUR 2017.
Prowadzący: mgr Anna Tomaszewska
Zad.2.14 V-VI/1
„Mały Olimpijczyk”
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 intensywnie pracowano z uzdolnionymi matematycznie uczniami przygotowując ich do licznych konkursów. Jest to jedna ze skutecznych form sprawdzenia umiejętności uczniów oraz skonfrontowania ich wiedzy z innymi. Daje to im możliwość oswojenia się z atmosferą konkursu oraz radzenia sobie w stresogennych sytuacjach.
Praca z uczniem zdolnym – efekty.
|
Nazwa Konkursu |
Sukcesy
|
|
1. |
Międzynarodowy Konkurs matematyczny KANGUR 2017 |
Wojnowski Jakub 5d, wynik bardzo dobry, nagroda duża Karwacka Malwina 5e, wyróżnienie Radziejewska Natalia 5e, wyróżnienie Strzałka Kacper 6e, wynik bardzo dobry, nagroda duża Zinkowski Filip 6b, wyróżnienie Parfionow Maja 6a, wyróżnienie |
|
2. |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki –kuratoryjny – etap rejonowy |
Kwalifikacja do etapu wojewódzkiego Jakub Szyca 6a Malwina Karwacka 5e Kacper Strzałka 6e Filip Zinkowski 6b |
|
3. |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki –kuratoryjny – etap wojewódzki |
Malwina Karwacka 5e tytuł finalisty Kacper Strzałka 6e - tytuł finalisty Filip Zinkowski 6b - tytuł finalisty |
|
4. |
XVI Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Liga Matematyczna im. Zdzisława Matuskiego |
Karwacka Malwina 5e tytuł finalisty Strzałka Kacper 6e tytuł finalisty |
|
5. |
II Powiatowy Konkurs Matematyczny w Łupawie |
Kategoria klas piątych: Jakub Wojnowski 5d – III miejsce Kategoria klas szóstych: |
|
6. |
XXI Międzyszkolny Konkurs Matematyczno - Informatyczny dla uczniów klas V "Słupsk |
Kacper Strzałka 6e Filip Zinkowski 6b - III miejsce drużynowo |
|
7. |
XIV Międzyszkolny Konkurs Matematyczno-Informatyczny dla klas piątych |
Natalia Radziejewska 5e Krzysztof Mikucki 5e - II miejsce drużynowo Krzysztof Mikucki 5e - III miejsce |
|
8. |
Międzyszkolny Konkurs Matematyczno-Językowy org. SP 4 w Słupsku |
Malwina Karwacka 5e – I miejsce |
Zad.2.14 V-VI/2
„Mały Olimpijczyk”
ROK 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 10 uczniów z klas V i VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku wykazujących uzdolnienia w zakresie języka angielskiego. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Zajęcia pozwalają na rozwijanie wśród uczniów sprawności słuchania, mówienia, czytania
i pisania, doskonalą umiejętność stosowania struktur gramatycznych, poszerzają poznane słownictwo. Na zajęciach uczniowie mają okazję pracować z materiałami autentycznymi, wykonują tematyczne prace projektowe oraz rozwijają swoje umiejętności w posługiwaniu się TIK. Wszystkie podjęte działania mają na celu doskonalenie znajomości języka angielskiego, a co za tym idzie przygotowują uczniów do efektywniejszego udziału w konkursach językowych.
Prowadzący: mgr Karolina Kromp
W II semestrze w zajęciach „Mały Olimpijczyk” brało udział 10 uczniów klas V-VI.
Podczas zajęć realizowane były dwa główne aspekty - kulturoznawczy i językoznawczy. Uczniowie poszerzali wiedzę o Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, kształtowali umiejętność operowania mową w języku angielskim, głównie w sytuacjach życia codziennego (tzw. reagowanie językowe, sytuacje), pracowali z fragmentami oryginalnych tekstów (np. prasowych, filmowych, ulotek). W ten sposób będzie zaspokajana była naturalna ciekawość młodych ludzi do poznania kultury krajów anglojęzycznych. Dodatkowo uczniowie pracowali wykorzystując nowinki techniczne, takie jak tablica interaktywna czy materiały autentyczne wyszukane w zasobach internetowych, co dało możliwość poznania języka, pogłębiania wiedzy przydatnej również do udziału w różnorodnych konkursach.
Efektem końcowym pracy grupy były osiągnięcia uczniów w wielu konkursach języka angielskiego:
- Tytuł Finalistki Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych – Hanna Łyczko
- III miejsce – Wojewódzki Konkurs „Calendar of British Holidays” – Natalia Jezierska
- III miejsce (drużynowo) – XVI Słupski Konkurs Języka Angielskiego – Zofia Bugiel, Malwina Karwacka, Michalina Kurowska, Hanna Łyczko, Paulina Strzeszewska
- II miejsce (indywidualnie) – XVI Słupski Konkurs Języka Angielskiego – H.Łyczko
- III miejsce (2x) XIII Konkurs Języka Angielskiego uczniów szkół podstawowych w MDKu – Paulina Strzeszewska, Michalina Kurowska
- I miejsce - Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego Wordmaster
Prowadzący: mgr Karolina Kromp
ROK 2017/2018
W I semestrze 2017/2018 r. w zajęciach "Mały Olimpijczyk - język angielski" bierze udział 10 uczniów klas 6-7. W trakcie zajęć uczniowie pogłębiają wiedzę z języka, wzbogacają zasób słownictwa, zapoznają się z ciekawymi, czasem zabawnymi materiałami (przysłowia, skróty, słowa często mylone, brytyjski i amerykański angielski), zapoznają się z materiałami autentycznymi oraz rozwijają umiejętność skutecznego posługiwania się językiem w sytuacjach codziennych. Zajęcia przygotowują uczniów do udziału w różnorodnych konkursach z języka angielskiego.
Prowadzący: mgr Karolina Kromp
Zad.2.11 IV-VI/ 1, 2
„Warsztaty matematyczno – przyrodnicze z elementami fotografii z zastosowaniem TIK”
Z przyrodą na Ty
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia odbywały się od listopada do grudnia, w wymiarze 2 godzin tygodniowo
Korzystało z niego 20 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 2 grupy. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć pozalekcyjnych prowadzonych w ramach warsztatów przyrodniczych było rozwijanie zainteresowań naukowych i badawczych uczniów związanych z przyrodą, poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnej i kompetencji przyrodniczych poprzez aktywne formy samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
Zad.2.11 IV-VI/ 1
Grupa 1 realizowała projekt, który został nazwany „Przewodnik po Polsce” .
W trakcie zajęć uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i grupowo. Wykorzystywali technologię informacyjno – komunikacyjną, plany, mapy i przewodniki. Uczestnicy projektu aktywnie i chętnie wykonywali zadania związane z przeliczaniem skali, planowaniem trasy wycieczki, wykonywaniem plansz i prezentacji multimedialnych. Dzięki realizacji zadań projektowych lepiej przyswajali wiedzę oraz rozwijali poczucie własnej wartości i pewności siebie, szczególnie w trakcie wcielania się w role przewodników, podczas wycieczki po Słupsku oraz przygotowując prezentacje dotyczące wybranych miast w Polsce. Program zajęć zapewnił uczniom poszerzenie wiadomości o walorach atrakcyjnych dla turystów w Polsce oraz w Słupsku.
Uczniowie byli bardzo zainteresowani zadaniami projektowymi, zaangażowani i chętnie uczestniczyli w zajęciach.
Prowadzący : mgr Irena Korczyńska
Zad.2.11 IV-VI/ 2
Grupa 2 - tytuł projektu „Żeby usłyszeć, musisz zamienić hałas w ciszę”.
Podczas zajęć uczniowie rozwijali kompetencje matematyczno-przyrodnicze, społeczne, naukowo-techniczne, inicjatywność i przedsiębiorczość.
Poszerzyli swoją wiedzę nt. narządu słuchu, jego profilaktyki, metod badania tego zmysłu oraz wpływu hałasu na zdrowie. Uczestniczyli w warsztatach pn. „Audiometria – przewodnictwo dźwiękowe, powietrzne i kostne”, które prowadziła prof. nadzw. Natalia Kurhalyuk. Przeprowadzili wywiad z audiologiem. Korzystając z aplikacji do pomiaru hałasu zbadali jego natężenia
na terenie szkoły. Stworzyli kwestionariusz ankiety pn. „Co wiemy o hałasie?”.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Prowadzący: mgr Barbara Duszyńska
Zad.2.11 IV-VI/2
Grupa 2 - tytuł projektu „Serfuję i ciszę propaguję”.
Cel główny projektu: Twórcze integrowanie wiedzy z różnych przedmiotów z zastosowaniem TIK.
Podczas zajęć uczniowie rozwijali kompetencje informatyczne, społeczne, inicjatywność
i przedsiębiorczość. Twórczo integrowali wiedzę nabytą podczas realizacji projektu. Pracując indywidualnie oraz w grupach wyszukiwali w sieci, nawigując między stronami, informacje
i zasoby edukacyjne nt. hałasu i jego wpływu na zdrowie. Edytowali zdjęcia i filmiki dokumentujące ich działania w ramach projektu. Wypracowane materiały wykorzystali do tworzenia prezentacji multimedialnej oraz filmu.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Wsparcie ze strony nauczyciela polegało na dostarczaniu uczniom odpowiednich modeli sytuacji problemowych, ukazywaniu rozwiązań i kierowaniu ich pracą tak, aby każdy miał szansę osiągnąć sukces i wyniósł z zajęć nowe umiejętności.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia odbywały się od września do grudnia, w wymiarze 2 godzin tygodniowo
Korzystało z niego 20 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 2 grupy. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć pozalekcyjnych prowadzonych w ramach warsztatów przyrodniczych było rozwijanie zainteresowań naukowych i badawczych uczniów związanych z przyrodą, poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnej i kompetencji przyrodniczych poprzez aktywne formy samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
Zad.2.11 IV-VI/ 1
Grupa 1 realizowała projekt, który został nazwany „Szlakiem zamków w Polsce” .
W trakcie zajęć uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i grupowo. Wykorzystywali technologię informacyjno – komunikacyjną, plany, mapy i przewodniki. Uczestnicy projektu aktywnie i chętnie wykonywali zadania związane z przeliczaniem skali, planowaniem trasy wycieczki, wykonywaniem plansz i prezentacji multimedialnych. Dzięki realizacji zadań projektowych lepiej przyswajali wiedzę oraz rozwijali poczucie własnej wartości i pewności siebie, szczególnie w trakcie wcielania się w role przewodników po wybranych zamkach w Polsce. Program zajęć zapewnił uczniom poszerzenie wiadomości o walorach krajoznawczych i architektonicznych wybranych miejsc w Polsce oraz w Słupsku.
Uczniowie byli bardzo zainteresowani zadaniami projektowymi, zaangażowani i chętnie uczestniczyli w zajęciach.
Prowadzący
mgr Irena Korczyńska
Zad.2.11 IV-VII/ 2
Grupa 2 - tytuł projektu „Słupsk w obiektywie”.
Cel główny projektu: kształtowanie otwartości na poznawanie świata poprzez samodzielne działanie.
Podczas zajęć warsztatowych uczniowie rozwijali kompetencje: przyrodnicze, naukowo – techniczne, społeczne, inicjatywność i przedsiębiorczość. Wyposażeni w aparaty fotograficzne oraz telefony komórkowe poszukiwali w naszym mieście ciekawych i atrakcyjnych miejsc pod względem przyrodniczym, architektonicznym, rekreacyjnym oraz kulinarnym. W Muzeum Pomorza Środkowego poszerzyli swoje wiadomości dotyczące jego historii. Grając w grę pn. „Słupsk dawniej i dziś” przenieśli się do kultowych miejsc i zabytków z lat 70-tych. Pracowali indywidualnie i grupowo. Twórczo integrowali wiedzę nabytą podczas realizacji projektu. Nadbudowywali ją, dokumentowali i archiwizowali wykorzystując narzędzia TIK.
Materiały wypracowane przez uczestników projektu zostaną wykorzystane w dalszym etapie realizacji projektu.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Zad.2.11 IV-VI/ 1, 2
„Warsztaty matematyczno – przyrodnicze z elementami fotografii z zastosowaniem TIK”
Z matematyką za pan brat
Tytuł projektu uczniowskiego: Ciszę propaguję i mapę akustyczną konstruuję
Cel główny projektu:
- rozbudzenie u uczniów zainteresowania matematyką
- rozwijanie umiejętności łączenia wiedzy z praktyką
- popularyzacja matematyki przez realizację różnych przedsięwzięć
- wspomaganie kreatywności uczniów
- możliwość wykorzystania różnych źródeł informacji i ICT
- uświadomienie uczniom faktu, że natężenie dźwięku w szkole często przekracza dopuszczalne normy
W roku szkolnym 2016/17 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej. Na spotkaniu organizacyjnym została omówiona metoda projektu, następnie wspólnie z uczniami dokonaliśmy wyboru obszaru
i sprecyzowaliśmy temat projektu. Na kolejnych zajęciach zostały zaplanowane działania oraz rozdzieliliśmy zadania do realizacji. Uczniowie zebrali informacje dotyczące pomiaru hałasu. Następnie zmierzyli hol szkolny, dokonali przeliczenia pomiarów w danej skali i wykonali mapę akustyczną. Kolejny element pracy obejmował przygotowanie ankiety, która została przeprowadzona wśród uczniów naszej szkoły. Uczniowie zapoznali się z zagadnieniami dotyczącymi statystyki opisowej, aby metodologicznie dokonać opracowania danych z ankiety. Ostatnie zajęcia obejmowały podsumowanie zajęć oraz ewaluację projektu.
Prowadzący: mgr Anna Tomaszewska
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Korzystało z nich 10 uczniów z klas IV-VI.
Tytuł projektu uczniowskiego: Makieta osiedla marzeń
Uczniowie podczas zajęć nauczyli się odczytywać odległości na mapach i planach miast w różnych skalach. Ćwiczyli przeliczanie rzeczywistych odległości. Potrafili zaplanować wycieczkę uwzględniając ograniczenia czasowe i finansowe. Korzystali z rozkładów jazdy pociągów
i autobusów przeliczając czas podróży. Pod kierunkiem nauczyciela wspólnie pracowali nad projektem osiedla pełniąc rolę architektów. Przy wykonywaniu elementów makiety konstruowali siatki prostopadłościanów. Wypełniali przestrzeń zielenią.
Makieta wymarzonego osiedla wykonana przez zespół została zaprezentowana uczniom naszej szkoły.
Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej, były dla uczniów ciekawe
i twórcze, a poziom zaangażowania uczniów wysoki. Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
„Warsztaty matematyczno – przyrodnicze z elementami fotografii
z zastosowaniem TIK”
Z matematyką za pan brat
Tytuł projektu uczniowskiego: Słupsk w liczbach
Cel główny projektu:
- rozbudzenie u uczniów zainteresowania matematyką
- rozwijanie umiejętności łączenia wiedzy z praktyką
- popularyzacja matematyki przez realizację różnych przedsięwzięć
- wspomaganie kreatywności uczniów
- możliwość wykorzystania różnych źródeł informacji i ICT
W roku szkolnym 2017/18 w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych” przeprowadzone zostały zajęcia „Słupsk w liczbach”. Warsztaty te były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej. Na spotkaniu organizacyjnym została omówiona metoda projektu, dokonano wyboru obszaru i sprecyzowano temat projektu. Na kolejnych zajęciach zostały zaplanowane działania oraz zadania do realizacji. Uczniowie zapoznali się z planem miasta, odczytywali z mapy odległości, wyszukiwali ulice prostopadłe i równoległe. Odwiedziwszy słupski park obliczali obwody drzew oraz w sposób praktyczny poznali Twierdzenie Talesa. Korzystając z wiedzy dotyczącej historii miasta utrwalili rzymski system zapisywania liczb, wykonali model wybranego zabytku. Opracowali kosztorys weekendowej wycieczki po słupsku rozwiązując przy tym zadania dotyczące drogi, prędkości, czasu.
Ostatnie zajęcia obejmowały podsumowanie zajęć oraz ewaluację projektu.
Prowadząca: mgr Joanna Schulz
Zad.2.15 I-III/1,2 i IV-VI/1,2
„Robotyka”
W roku szkolnym 2016/2017 prowadzone są zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzysta z nich 40 uczniów z klas I-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia te są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
W trakcie zajęć uczniowie uczą się budowania i programowania robotów z klocków Lego Mindstoms EV3. Rozwijają umiejętności manualne podczas konstruowania, a także logicznego
i analitycznego myślenia podczas tworzenia programów. Poznają podstawy mechaniki, automatyki i robotyki. Współpracują aby osiągnąć wyznaczony cel. Uczą się i bawią jednocześnie.
Prowadzący: Maciej Kondziela
Zad.3.39 I–III/1,2,3,4,5,6 i IV-VI/1,2,3,4
„Zajęcia z terapii pedagogicznej”
Rok szkolny 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 40 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 10 grup (sześć dla uczniów klas I-III i cztery dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie usprawniają koncentrację uwagi, pamięć wzrokową i słuchową, motorykę małą i dużą, ćwiczą analizę i syntezę wzrokową na materiale obrazkowym
i geometrycznym, wykonują ćwiczenia kompensacyjne w zakresie czytania i pisania, usprawniają grafomotorykę, rozwijają oraz wzbogacają słownictwo. Ponadto utrwalają podstawowe pojęcia fonetyczne, matematyczne oraz usprawniają myślenie analityczne, logiczne, uogólnianie
i klasyfikowanie.
Prowadzący: mgr Agata Andrzejczak
mgr Anna Witczak
mgr Magdalena Wilkowska
mgr Monika Muszyńska
mgr Monika Gatz
W II semestrze roku szkolnym 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzysta z nich 24 uczniów z klas I-III i 16 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 10 grupy (sześć dla uczniów klas I-III i cztery dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia te są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć jest:
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
- usprawnianie i korekcja funkcji motorycznych, percepcji wzrokowej, sprawności manualnej, funkcji słuchowo – językowych oraz koncentracji uwagi;
- oddziaływanie psychoterapeutyczne i psychoedukacyjne w celu niwelowania napięć emocjonalnych i wzmocnienia poczucia własnej wartości i motywacji do nauki.
Prowadzący:
Andrzejczak Agata
Gatz Monika
Muszyńska Monika
Wilkowska Magdalena
Witczak Anna
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 48 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 12 grup, każda z grup liczyła 4 uczniów. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie usprawniają orientację przestrzenną i kierunkową, koncentrację uwagi, pamięć wzrokową i słuchową, motorykę małą i dużą, ćwiczą analizę i syntezę wzrokową na materiale obrazkowym i geometrycznym, wykonują ćwiczenia kompensacyjne w zakresie czytania
i pisania oraz rozumowania tekstów, rozwijają oraz wzbogacają słownictwo. Ponadto utrwalają podstawowe pojęcia fonetyczne, matematyczne, rozwijają sprawność grafomotoryczną oraz usprawniają myślenie analityczne, logiczne, uogólnianie i klasyfikowanie. Oddziaływania terapeutyczne zmierzają także do rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej, kształtowania pozytywnego obrazu własnej osoby, odkrywania swoich mocnych stron oraz potencjalnych możliwości.
Nauczyciele prowadzący:
mgr Agata Andrzejczak
mgr Anna Pluto - Prondzińska
mgr Magdalena Wilkowska
mgr Anna Witczak
W II semestrze roku szkolnym 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzystało z nich 48 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 12 grup, każda z nich liczyła 4 uczniów. Zajęcia te były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć było:
- usprawnienie funkcji percepcyjno – motorycznych;
- poprawa umiejętności ortograficznych;
- wzmocnienie motywacji do dalszej nauki i pokonywania trudności;
- opanowanie umiejętności radzenia sobie z napięciem emocjonalnym;
- wzmocnienie poczucia własnej wartości;
- aktualizowanie i poszerzanie wiedzy ogólnej i szczegółowe
Nauczyciele prowadzący:
mgr Agata Andrzejczak
mgr Anna Pluto - Prondzińska
mgr Magdalena Wilkowska
mgr Anna Witczak
Zad.3.42 I–III/1,2,3,4,5,6
„Gimnastyka korekcyjna dla uczniów klas I-III”
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 36 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Zajęcia miały na celu:
- korekcję istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe do stanu prawidłowego
- wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.
- kontrolę i samokontrolę wykonywanych ćwiczeń
- nabycie umiejętności poprawnego wykonywania podstawowych ćwiczeń w domu pod kontrolą rodziców
Prowadzący: mgr Paulina Stasiak
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 36 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Zajęcia miały na celu:
- korekcję istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe do stanu prawidłowego
- wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego
- wdrażanie do świadomego eliminowania czynników wpływających na pogłębianie i utrwalanie istniejących zaburzeń.
- wyrabianie odruchu prawidłowego ustawiania stóp w pozycji siedzącej oraz podczas poruszania się.
- kontrolę i samokontrolę wykonywanych ćwiczeń
- nabycie umiejętności poprawnego wykonywania podstawowych ćwiczeń w domu pod kontrolą rodziców
Prowadzący: mgr Paulina Stasiak
mgr Irena Korczyńska
Zad.3.43 I–III/1,2,3,4,5,6
„Logopedia”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 18 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Na zajęciach realizowaliśmy zadania, które można podzielić dwie grupy:
Grupa pierwsza:
Kształtowanie prawidłowej mowy w szkole, czyli dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym,
Doskonalenie mowy już ukształtowanej;
Grupa druga:
Usuwanie wad wymowy,
Usuwanie zaburzeń głosu,
Usuwanie trudności w czytaniu i pisaniu;
Logopedia jest dziedziną z pogranicza różnych dziedzin naukowych, przede wszystkim językoznawstwa, psychologii mowy, neurologii i foniatrii. Najważniejszym zadaniem zajęć logopedycznych prowadzonych w szkole jest usuwanie różnorodnych wad
i zaburzeń mowy u uczniów.
Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz
mgr Magdalena Giczewska
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 18 uczniów z klas I-III. Grupa została utworzona z uczniów uczęszczających
do Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku, co miało na celu integrację społeczności uczniowskiej.
Cyklicznie prowadzona terapia mowy w ramach w/w projektu związana była z usuwaniem wad
w komunikowaniu się (wymowa, jakość wypowiedzi słownych, spostrzeganie słuchowe dźwięków mowy, uwaga i pamięć słuchowa) zalicza się do propedeutyki kształcenia mowy i słuchu. Rozumienie mowy (słownik bierny) i samodzielne mówienie (słownik czyny) stanowią podstawę komunikacji interpersonalnej.
Przeprowadzone zajęcia logopedyczne wpłynęły na:
- usprawnianie narządów mownych, zwiększenie ich ruchomości, celowości ruchów, umiejętności przechodzenia z jednego układu artykulacyjnego w drugi,
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego – wdech nosem, wydech ustami,
- zapoznanie z prawidłowym ułożeniem narządów artykulacyjnych do wymowy poszczególnych głosek – utrwalenie ich wymowy w izolacji, sylabach, wyrazach, zdaniach,
- doskonalenie uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia różnicowania, naśladowania dźwięków zwierząt oraz odgłosów z otoczenia,
-rozwijanie sprawności słuchu fonematycznego, zwiększanie wrażliwości na poprawność artykulacyjną wypowiedzi,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjek obrazkowych,
– kształtowanie mowy zdaniowej, umiejętności odpowiadania i stawiania pytań.
Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz
mgr Magdalena Giczewska
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 w szkole podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku prowadzone były zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy. Korzysta z nich 18 uczniów z klas I – III.
Głównym celem tych zajęć jest usuwanie zaburzeń mowy, stymulowanie rozwoju mowy
i wyrównywanie opóźnień tego rozwoju oraz podnoszenie sprawności językowej.
Na zajęciach uczniowie wykonują ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, ćwiczenia w rozumieniu i nadawaniu mowy, ćwiczenia słuchu fonematycznego. Podczas zajęć kształtują prawidłową wymowę poprzez korygowanie zaburzeń
w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej. Zaplanowane ćwiczenia mają na celu stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, doskonalenie mowy już ukształtowanej, wdrażanie
do praktycznego wykorzystania poprawnej wymowy w życiu codziennym.
W II semestrze w dalszym ciągu prowadzone były zajęcia logopedyczne przeznaczone dla uczniów kl. I-III.
Celem tych zajęć jest korygowanie wad wymowy, usprawnianie narządów mowy oraz zwiększanie kompetencji językowych uczniów.
A co robimy na naszych logopedycznych spotkaniach ;)
Przed lustrem ćwiczymy nasze buzie i języki, aby pięknie mówiły. Pani logopeda często opowiada zabawne bajki logopedyczne, np. o przygodach Języczka Wędrowniczka.
Ćwiczymy również prawidłowe oddychanie. Pamiętamy o tym, że czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki tym ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe i usprawniamy podniebienie miękkie. Dzieci bardzo lubią ćwiczenia oddechowe i zabawy ze słomkami.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Dzieci grają w logopedyczne gry, dzięki którym utrwalają prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.
Dzieci ćwiczą analizę i syntezę wyrazową, rozwijają swoją spostrzegawczość oraz zręczność. Gramy w różne gry logopedyczne (planszowe, karciane) m.in.: Memo, Piotruś, Mistrz Pamięci, Zgadnij co to - kto to?, Co się zmieniło? i wiele innych. Ćwiczymy w ten sposób prawidłową artykulację oraz pamięć słuchową i wzrokową.
Na zajęciach poznajemy smak zwycięstwa, ale także uczymy się radzić z porażkami. Nie załamujemy się, pamiętamy o tym, że nie zawsze w grze jesteśmy najlepsi. Czasem się wygrywa a czasem przegrywa :)
Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz
mgr Magdalena Giczewska
W lutym uczniowie klas I – III uczestniczyli w spotkaniach z panią pielęgniarką.
Pogadanki przebiegały pod hasłem „O zdrowie dbamy, zdrowo się odżywiamy" i miały na celu propagowanie zdrowego stylu życia. Pani pielęgniarka zaprezentowała piramidę zdrowia i omówiła zasady prawidłowego odżywiania się. Szczególną uwagę zwróciła na znaczenie drugiego śniadania, które powinno być wartościowe i pożywne.
Wymieniła produkty, które powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie, np. ciemne pieczywo, kasze, ryż, nabiał, owoce i warzywa. Powiedziała, że należy unikać słodyczy, chipsów i napojów gazowanych. Dzieci, włączając się do rozmowy, wymieniły skutki niewłaściwego odżywiania.
Mamy nadzieję, że spotkanie uczniów z panią pielęgniarką przyczyni się do świadomego przestrzegania zasad racjonalnego odżywiania się.