Termin – 06.12.2023r.

Kwota dofinansowania otrzymanego z Ministerstwa Edukacji i Nauki – 5.000 zł.

6 grudnia 2023 roku – mikołajki. W tym dniu 50-osobowa grupa uczniów z klasy IIIa i IIIc uczestniczyła w zorganizowanej wycieczce do Gdyni. Wyjazd został zrealizowany w ramach rządowego przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”, a zatem głównym jego celem było odwiedzenie dwóch punktów edukacyjnych wskazanych na liście ministerialnej. My wybraliśmy Centrum Nauki Experyment oraz Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. I to naprawdę był strzał w dziesiątkę!
Centrum Nauki Experyment to interaktywne wystawy i przestrzeń do twórczego eksperymentowania, dlatego z łatwością wcieliliśmy się w małych odkrywców, którzy w sposób namacalny, na własną rękę, mogą przeprowadzać eksperymenty i doświadczenia, poznając tym samym prawa rządzące przyrodą. Podczas wizyty poznawaliśmy ciekawostki dotyczące ciała człowieka oraz świata zwierząt i roślin, ćwiczyliśmy umiejętność pierwszej pomocy, bawiliśmy się w archeologów, rozpoznawaliśmy tropy zwierząt, mogliśmy zobaczyć jak wygląda nasz, własny szkielet. Czad!!!
W foyer Experymentu dokonaliśmy zakupu pamiątek z wizyty w postaci mądrych, naukowych zabawek i gier, a następnie udaliśmy na pyszny obiad, który spożyliśmy w restauracji znajdującej się również na terenie Centrum. Po obiedzie wyruszyliśmy w dalszą podróż.
Kolejnym punktem naszej edukacyjnej wyprawy było Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. Tutaj obejrzeliśmy stałe ekspozycje, prezentujące bogate i piękne dzieje oręża polskiego na morzu. Następnie podzieleni na dwie grupy wzięliśmy udział w zajęciach warsztatowych: ,,Po co komu węzły marynarskie?’’ oraz ,,Poszukiwacze okrętowych myszek’’. Na zajęciach dowiedzieliśmy się, co to węzeł płaski, knaga lub bandera oraz jakich węzłów i do czego używają marynarze na co dzień. Naszym zadaniem było także odszukanie 24 myszek, które ukryte zostały na ekspozycjach w budynku muzealnym.
To była wyjątkowa wycieczka, która dostarczyła nam wielu niezapomnianych chwil i wrażeń, a jedynym warunkiem jaki należało spełnić, był ... dobry humor i otwarcie się na otaczający nas świat…