W MARCU…
Spędzaliśmy czas m.in. na malowaniu kolorowanek antystresowych. Spodobała nam się ta forma zajęć w świetlicy. Przygotowywaliśmy się też do pierwszych oznak wiosny. Ostatni tydzień to czas przedświąteczny. Powstały piękne prace plastyczne. Zorganizowaliśmy kiermasze świąteczne w małej i dużej szkole, które cieszyły się dużym zainteresowaniem.
W piątek 8 czerwca o godzinie 10.00 nasza szkoła włączyła się do ogólnopolskiej akcji czytelniczej „Jak nie czytam, jak czytam”. Symbolem akcji było bicie rekordu liczby uczniów czytających w jednym momencie, ale także budowanie pozytywnego wizerunku książki i inicjowanie mody na czytanie. Każdy uczeń czytał to, na co miał ochotę. W jednym momencie w naszej szkole zebrało się aż 488 chętnych czytelników.
Akcja skierowana była szczególnie do uczniów, którzy nie odkryli jeszcze radości z czytania. Była też okazją, by miło sobie poczytać w gronie koleżanek i kolegów. Niech czytanie kojarzy się pozytywnie – jako relaks, czas wolny, rozrywka.
Promowaniu czytania towarzyszyły inne atrakcje: w tym dniu starsi uczniowie od rana głośno czytały młodszym kolegom w świetlicy. Uczniowie klas 1 i 2 wspólnie tworzyły bajkę klasową według własnej inwencji a klas 3 – projektowały e-booki.
Więcej zdjęć znajdziesz >> tutaj <<
W II semestrze w dalszym ciągu prowadzone były zajęcia logopedyczne przeznaczone dla uczniów kl. I-III.
Celem tych zajęć jest korygowanie wad wymowy, usprawnianie narządów mowy oraz zwiększanie kompetencji językowych uczniów.
A co robimy na naszych logopedycznych spotkaniach ;)
Przed lustrem ćwiczymy nasze buzie i języki, aby pięknie mówiły. Pani logopeda często opowiada zabawne bajki logopedyczne, np. o przygodach Języczka Wędrowniczka.
Ćwiczymy również prawidłowe oddychanie. Pamiętamy o tym, że czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki tym ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe i usprawniamy podniebienie miękkie. Dzieci bardzo lubią ćwiczenia oddechowe i zabawy ze słomkami.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Dzieci grają w logopedyczne gry, dzięki którym utrwalają prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.
Dzieci ćwiczą analizę i syntezę wyrazową, rozwijają swoją spostrzegawczość oraz zręczność. Gramy w różne gry logopedyczne (planszowe, karciane) m.in.: Memo, Piotruś, Mistrz Pamięci, Zgadnij co to - kto to?, Co się zmieniło? i wiele innych. Ćwiczymy w ten sposób prawidłową artykulację oraz pamięć słuchową i wzrokową.
Na zajęciach poznajemy smak zwycięstwa, ale także uczymy się radzić z porażkami. Nie załamujemy się, pamiętamy o tym, że nie zawsze w grze jesteśmy najlepsi. Czasem się wygrywa a czasem przegrywa :)
5 kwietnia 2018r. grupa uczniów z klas III - VI naszej szkoły w ramach projektu „Szansa na sukces” uczestniczyła w wycieczce edukacyjnej w Experymencie w Gdyni i Hewelianum
w Gdańsku.
Dzieci poprzez zabawę i ciekawe eksperymenty dokonywały naukowych odkryć, zgłębiały tajniki wiedzy o świecie.
Spotkanie odbyło się w Turcji w grudniu 2017r. Celem zajęć projektowych była praca z programem Prezi. Uczniowie przedstawiali swoje prezentacje dotyczące doświadczeń i korzyści płynących
z udziału w projekcie Erasmus+. Prezentacje przygotowane zostały w języku angielskim.
W trakcie prezentacji uczniowie i nauczyciele dzielili się swoimi uwagami, pomysłami i problemami dotyczącymi pracy w programie Prezi.
Uczniowie brali udział w wielu wycieczkach edukacyjnych: wytwórni oliwy z oliwek, suszarni fig, wycieczce do Efezu, Parku Narodowego, Twierdzy w Kusadasi. Następnie w mieszanych grupach tworzyli kolejne prezentacje w programie Prezi, gdzie przedstawiali swoje wrażenia
z odwiedzanych miejsc. Zadanie miało na celu utrwalenie poznanej techniki obsługi programu.
Na zakończenie uczestnicy dokonali wspólnej prezentacji swoich prac.
Innym rodzajem zajęć dla uczniów były gry i zabawy rekreacyjne. Uczniowie rywalizowali
w mieszanych grupach w wielu zabawnych konkurencjach pod opieką nauczyciela wychowania fizycznego. Ćwiczenia pozwoliły na lepsze poznanie się uczniów krajów partnerskich, naukę współpracy w grupie oraz komunikację w języku angielskim.
W trakcie wizyty uczniowie brali także udział w specjalnych zajęciach plastycznych dotyczących malowania na wodzie techniką Ebru. Wykonywali w grupach wspólne prace pod opieką nauczyciela plastyki. Zasady dotyczące danej techniki uczniowie będą mogli przedstawić w swoich szkołach na zajęciach plastycznych.
Ogródek na parapecie
W marcu uczniowie klas pierwszych i drugich uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych
„Ogródek na parapecie”. Uczniowie założyli hodowlę szczypiorku, rzeżuchy i hiacyntów.
Codzienne doglądanie ogródków sprawiło uczniom dużo przyjemności.
.
Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu Literacko – Plastycznego
„Rymowanka reklamująca spożywanie mleka, warzyw i owoców”
Laureatami zostali: Samuel Zaremba, kl.II b, Lena Orłowska, kl. Ie,
Hanna Bożek, kl. IIIc, Julia Spoczyńska, kl. II b, Jakub Książek, kl. IIb,
Karol Iwański, kl. IIIc, Milena Wilkowska, kl. Ie, Martyna Wyka, kl. IIIe,
Piotr Markowski, kl. Ic ,Szymon Stolc, kl. IIIc, Igor Młynarczyk, kl. IIIc,
Lena Andrzejewska, kl. IIIf, Piotr Stadnicki, kl. IIb, Julia Dąbrowska, kl. Ib
Aleksandra Stasiło, kl. IIb
Nagrodzone prace zostały wyeksponowane w holu szkoły oraz
zamieszczone w szkolnej gazetce klas I-III „Skarbnica”.
„W marcu jak w garncu” - tak brzmi polskie przysłowie i rzeczywiście taka była aura.
Padał deszcz, śnieg, śnieg z deszczem i świeciło słonko. Jednak temperatura powietrza nas nie rozpieszczała. Mimo to byliśmy pożegnać zimę i przywitać wiosnę. W promiennych nastrojach. przemaszerowaliśmy po osiedlu z Marzanną, graliśmy na instrumentach perkusyjnych, aby wreszcie przegonić zimę. Malowaliśmy plakaty o wiośnie i jej zwiastunach.
Uczyliśmy się wiązać sznurowadła. Nie było to łatwe zadanie, jednak warto było się potrudzić.
Poznaliśmy wielkanocne tradycje. Namalowaliśmy farbami koszyczki wielkanocne, a w nich tradycyjnie gościły : baranek, pisanki, babeczka, kiełbaska , bazie i kurczaczek. Zajączka będziemy oczekiwać w naszych domach.
Regulamin korzystania z telefonów komórkowych i innego sprzętu telekomunikacyjnego w Szkole Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku wraz z procedurami
1. Uczniów obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych na terenie szkoły. Wymienione urządzenia powinny być wyłączone
i schowane.
2. W ważnej sprawie uczeń może skontaktować się telefonicznie z rodzicem/prawnym opiekunem po uzyskaniu zgody nauczyciela.
3. Rodzice/prawni opiekunowie, w razie konieczności pilnego kontaktu z dzieckiem, mają możliwość skorzystania z telefonu w sekretariacie szkoły: 598431910 lub 501710266.
4. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zgubienie lub kradzież telefonów i innych urządzeń telekomunikacyjnych.
5. W szkole obowiązuje zakaz ładowania telefonów i innych urządzeń telekomunikacyjnych.
6. W przypadku naruszenia przez ucznia zakazu używania telefonu komórkowego lub innego urządzenia telekomunikacyjnego obowiązują następujące procedury:
Do końca marca 2018r.
Nauczyciel poleca uczniowi wyłączenie i schowanie urządzenia oraz wpisuje uwagę
w e - Dzienniku.
Od kwietnia 2018r.
Nauczyciel poleca uczniowi telefoniczne poinformowanie rodziców/prawnych opiekunów
o zaistniałej sytuacji.
Urządzenie, po wyłączeniu i umieszczeniu w zaklejonej kopercie z imieniem i nazwiskiem ucznia, jego podpisem oraz datą, nauczyciel przekazuje pedagogowi szkolnemu. W razie nieobecności pedagoga urządzenie oddaje się do sekretariatu.
Nauczyciel zobowiązany jest do sporządzenia odpowiedniej adnotacji w e - Dzienniku w dniu zdarzenia.
Urządzenie może odebrać rodzic/prawny opiekun ucznia.
W przypadku nieodebrania urządzenia tego samego dnia do godziny 15.00, zostanie ono umieszczone w sejfie szkolnym.
W LUTYM…
Miesiąc zakochanych dostarczył nam wiele pomysłów na walentynkową loterię i kartki oraz słodkie, miłosne wypieki, które dostępne były na kiermaszu.
W tym miesiącu wyposażenie świetlic poszerzyło się o nowe zabawki, m.in. wózki dla lalek, kąciki zabaw oraz drewniane klocki.
Świetnie bawiliśmy się pod opieką pań podczas zabaw w basenie z kulkami.