Mali czytelnicy

W lutym 2024 roku klasy pierwsze uczestniczyły w lekcjach bibliotecznych, podczas których dowiedziały się, czym jest biblioteka szkolna, jak z niej korzystać, jak należy się w niej zachowywać, jak obchodzić się z książką. Spotkaniom przewodził utwór Wiery Badalskiej „Przepraszam, smoku”: „Za górą wielką, stromą w czasach niezmiernie dawnych żył pewien mężny rycerz ze swej grzeczności sławny. Niezwykle był uprzejmy, [co się nieczęsto zdarza], nikogo nie zaczepiał, nikogo nie obrażał. Grzecznie rozmawiał z każdym, słów brzydkich nie używał, mile widzianym gościem na zamku króla bywał... (fragm.)”. Uczniowie mogli też wypożyczyć lektury i książki, które ich zainteresowały. Na koniec spotkania każdy pierwszoklasista otrzymał sfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „Mała Książka – Wielki Człowiek – Wyprawka dla Pierwszaka” zestaw książek: „Wnuczka antykwariusza” i „Kochasz? Czytaj razem z dzieckiem”.

Warsztaty dla 6b

W lutym klasa 6b uczestniczyła w warsztatach kulinarnych. W tym celu udała się do włoskiej pizzerii Casa Italia. Na uczniów czekały przygotowane stoły i ekipa kucharzy. Każdy uczestnik miał okazję przygotować pizzę według swojego pomysłu. Na koniec wszyscy zajadali się pizzą autorskiej kompozycji w miłej atmosferze.

Dni Języka Ojczystego
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego w toku.
Na lekcjach języka polskiego prezentowaliśmy ciekawostki związane z naszym językiem, rozwijaliśmy słownictwo, ćwiczyliśmy poprawność ortograficzną, wykonywaliśmy plakaty, braliśmy udział w grach i zabawach związanych z szeroko rozumianą poprawnością językową. Staraliśmy się zapamiętać jak najwięcej wyrazów z trudnością ortograficzną, utrwaliliśmy znajomość przysłów i związków frazeologicznych.
Uczniowie klas czwartych tworzyli "Wiersze z kapelusza".

Akcja
Akcja Dni Bezpiecznego Internetu w tym roku przebiegała pod hasłem „Żyj offline”Przedsięwzięcie rozpoczęło się na lekcjach informatyki od pogadanek i warsztatów. 
W pierwszym dniu uczniowie otrzymali logo akcji oraz losowali zadania do wykonania w najbliższym czasie. Wśród nich były takie polecenia: zmiana haseł, obejrzenie filmu
o zagrożeniach w Sieci, ograniczenie czasu przebywania w Internecie, prośba o rozmowę z rodzicami o ich doświadczeniach związanych z zagrożeniami i tym podobne.
W kolejnym dniu na uczniów czekał Paczkomat z zadaniami dotyczącymi bezpieczeństwa w Sieci. Na dużej przerwie każdy mógł wybrać dla siebie paczkę z zadaniami do wykonania. Następnego dnia kartki z odpowiedziami przyniesione zostały do nauczyciela informatyki w celu sprawdzenia.
Rodzice też zostali włączeni do akcji. Oni otrzymali propozycję wdrożenia zasad korzystania z mediów elektronicznych, które w całości lub w wybranej części mogą zaproponować wszystkim domownikom. Może ustalone zasady przyczynią się do budowania jeszcze lepszych relacji rodzinnych.
 Przed nami jeszcze rozstrzygnięcie konkursu na grę planszową dotyczącą bezpieczeństwa w Sieci. To nastąpi na początku marca.