Mimo, że styczeń jest zimowym miesiącem, pełnym chłodnych dni, są takie dwa dni, kiedy każdemu robi się cieplej na sercu – Święto Babci i Święto Dziadka. Z tej okazji wychowankowie świetlicy szkolnej mieli okazję na pogłębianie więzi miłości i szacunku w stosunku do członków rodziny. Dzieci podczas zajęć świetlicowych opowiadały o swoich ukochanych babciach
i
 dziadkach, wypowiadały się za co kochają swoje babcie i dziadków, rysowały portrety przedstawiające swoje babcie i dziadków oraz wykonywały laurki. 
 
      W styczniu w świetlicy obchodziliśmy „Dzień ptaków”. Dokarmianie ptaków to nie tylko ogromna frajda, lecz także doskonały sposób, by nauczyć dzieci empatii, odpowiedzialności
i obowiązkowości. Mimo iż tegoroczna zima jest dla ptaków łaskawa, mają one jednak ograniczony dostęp do pożywienia, warto więc wiedzieć jak i czym je dokarmiać aby pomóc i nie zrobić im krzywdy. Dzieci poznały również gatunki ptaków zimujące w Polsce.  Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy kolorowe ptaki w karmniku. Ptaki z papieru mają tę niewątpliwą zaletę, że nie odlatują na zimę do ciepłych krajów:))) Będą nam uprzyjemniały zimowe dni w świetlicy:)
 
      Dzień Bałwana w naszej świetlicy obchodzilismy już od poniedziałku. Po raz pierwszy od kilku lat udało nam się uczcić to święto w śnieżnej scenerii, w końcu świetliczaki mogły ulepić bałwanki z prawdziwego śniegu ,co sprawiło im wiele radości:) Śnieżni przyjaciele jak przystało na prawdziwe bałwany, zostały wyposażone w marchewkowe nosy i guziki z węgielków.  Nasze śnieżne bałwanki zaczynają się topić, żegnamy je z żalem,ale w pięknym stylu i teraz, będziemy czekać już tylko na pierwsze zwiastuny wiosny:)
 

Tym razem sprzyjała nam jesienna aura! Ogrom kolorowych liści pobudził umysły do działania! Każdy w swoich liściach dostrzegł coś innego! Pani jesień? O tak – cudowny plan na ukoronowanie tej pory roku. Słodko śpiący lisek w lesie czy piękny, kolorowy paw! Jesteśmy przekonane, że im więcej dziecięcych głów pełnych wyobraźni, tym więcej ciekawych, zaskakujących pomysłów na „rysunki” z liści.

„Nasze ulubione zwierzęta domowe” 
Psy, koty, świnki morskie, chomiki, papużki i rybki to najpopularniejsze zwierzęta domowe. Wiele dzieci ma je w domu, wiele dzieci marzy o tym by je mieć. Jednak nie wszyscy potrafią się opiekować zwierzętami, bywa, że narażone są one przez swoich opiekunów na cierpienie. Chcielibyśmy, żeby wszyscy uświadomili sobie, że ZWIERZĘ NIE JEST RZECZĄ, że czuje ból, strach i nie zasługuje na złe i lekkomyślne traktowanie. Dlatego w naszej swietlicy zorganizowano konkurs plastyczny poświęcony naszym ulubieńcom, zwierzętom domowym. Uczniowie pierwszych klas mieli za zadanie narysowanie swojego ulubieńca. Wykonanie zadania poprzedzone było rozmową na temat zasad opieki nad braćmi mniejszymi, jak nazywał czworonogi św Franciszek. 
 

Nauczyciel … to jedna z najbardziej wyjątkowych postaci na całym świecie, bo któż inny mógłby każdego dnia ofiarowywać to, co w nim najlepszego, cudzym dzieciom?  (Deanna Beisser)

Z okazji Dnia Nauczyciela przygotowano Quiz skierowany do nauczycieli I uczniów pod nazwą "Kiedy Pani była mała". 
Uczniowie wraz ze swoimi wychowawcami rozpoznawali nauczycieli I pracowników naszej szkoły po zdjęciach z dzieciństwa oraz rysowali portrety swoich nauczycieli. W quizie uczestniczyły również nasze Szanowne Panie Dyrektor. 
Serdecznie dziekujemy Wszystkim za wspaniałą zabawę. 
 
Uczniowie Świetlicy szkolnej pod okiem Pań nauczycielek wykonywały prace na Konkurs Plastyczny „Jesień na Kaszubach” oraz wzięły udział w Kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł, wykonując kartkę pocztowa, zachęcającą do uprawiania sportu.
 
 

W bezpiecznych i przyjaznych warunkach mimo trwającej nadal pandemii odbywają się do końca roku szkolnego zajęcia opiekuńczo-wychowawcze . Dzieci uczestniczą w zabawach nie tylko w sali, ale na świeżym powietrzu. Inicjują je często według własnego pomysłu, rozwijają swoje umiejętności plastyczne, techniczne i muzyczne. Życzymy wesołych i bezpiecznych wakacji.

 

Pierwsze dni szkoły upłynęły nam na dzieleniu się wakacyjnymi wspomnieniami, integracji grupy świetlicowej. Sporo czasu poświęciliśmy na omawianiu regulaminu i zasad obowiązujących
w świetlicy.
Wykorzystując piękną pogodę dużo czasu  spędziliśmy na świeżym powietrzu, rozgrywając mecze piłki nożnej, bawiąc się w berka czy skacząc na skakankach.
Jedna z sal świetlicowych została wyposażona w nowe meble, które upiększyły salę, dając nam poczucie miłego spędzania czasu w szkole.

W związku z epidemią koronawirusa od 12 marca w szkołach nie odbywały się żadne zajęcia stacjonarne, a więc nasza świetlica także nie sprawowała opieki. Od 25 marca szkoły, a także nasza prowadzą nauczanie zdalnie. Zajęcia świetlicowe zostały wznowione od 25 maja dla uczniów
klas I-III, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej. Godziny pracy świetlicy w naszej szkole nie zmieniły się tj. od 6.30 do 16.30. Częściowe otwarcie szkoły ułatwiło rodzicom powrót do pracy. Uczniowie uczestniczą jednak w lekcjach, ale w niepełnym wymiarze dzięki nauczycielom sprawującym opiekę nad dziećmi. Wychowawcy klas przesyłają zdalnie zadania dydaktyczne do wykonania w czasie pobytu w świetlicy przez uczniów, a nauczyciele opiekujący się nimi wspomagają swoich uczniów w ich realizacji. Grupy podzielono według poziomu klas co ułatwia pracę. Do każdej grupy przyporządkowani są ci sami nauczyciele. Sale, w których przebywają uczniowie są wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć. Wszystkie wytyczne zostały spełnione odnośnie ilości dzieci, odległości między stanowiskami dla uczniów itp. Nasze dzieci mogą czuć się bezpiecznie.

Pierwszy tydzień pobytu w szkole upłynął na wdrażaniu się do nowych rygorów i na przyzwyczajaniu się do innych form nauki, a także zabawy.