W MARCU…
Spędzaliśmy czas m.in. na malowaniu kolorowanek antystresowych. Spodobała nam się ta forma zajęć w świetlicy. Przygotowywaliśmy się też do pierwszych oznak wiosny. Ostatni tydzień to czas przedświąteczny. Powstały piękne prace plastyczne. Zorganizowaliśmy kiermasze świąteczne w małej i dużej szkole, które cieszyły się dużym zainteresowaniem.
W piątek 8 czerwca o godzinie 10.00 nasza szkoła włączyła się do ogólnopolskiej akcji czytelniczej „Jak nie czytam, jak czytam”. Symbolem akcji było bicie rekordu liczby uczniów czytających w jednym momencie, ale także budowanie pozytywnego wizerunku książki i inicjowanie mody na czytanie. Każdy uczeń czytał to, na co miał ochotę. W jednym momencie w naszej szkole zebrało się aż 488 chętnych czytelników.
Akcja skierowana była szczególnie do uczniów, którzy nie odkryli jeszcze radości z czytania. Była też okazją, by miło sobie poczytać w gronie koleżanek i kolegów. Niech czytanie kojarzy się pozytywnie – jako relaks, czas wolny, rozrywka.
Promowaniu czytania towarzyszyły inne atrakcje: w tym dniu starsi uczniowie od rana głośno czytały młodszym kolegom w świetlicy. Uczniowie klas 1 i 2 wspólnie tworzyły bajkę klasową według własnej inwencji a klas 3 – projektowały e-booki.
Więcej zdjęć znajdziesz >> tutaj <<
5 kwietnia 2018r. grupa uczniów z klas III - VI naszej szkoły w ramach projektu „Szansa na sukces” uczestniczyła w wycieczce edukacyjnej w Experymencie w Gdyni i Hewelianum
w Gdańsku.
Dzieci poprzez zabawę i ciekawe eksperymenty dokonywały naukowych odkryć, zgłębiały tajniki wiedzy o świecie.
W II semestrze w dalszym ciągu prowadzone były zajęcia logopedyczne przeznaczone dla uczniów kl. I-III.
Celem tych zajęć jest korygowanie wad wymowy, usprawnianie narządów mowy oraz zwiększanie kompetencji językowych uczniów.
A co robimy na naszych logopedycznych spotkaniach ;)
Przed lustrem ćwiczymy nasze buzie i języki, aby pięknie mówiły. Pani logopeda często opowiada zabawne bajki logopedyczne, np. o przygodach Języczka Wędrowniczka.
Ćwiczymy również prawidłowe oddychanie. Pamiętamy o tym, że czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki tym ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe i usprawniamy podniebienie miękkie. Dzieci bardzo lubią ćwiczenia oddechowe i zabawy ze słomkami.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Dzieci grają w logopedyczne gry, dzięki którym utrwalają prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.
Dzieci ćwiczą analizę i syntezę wyrazową, rozwijają swoją spostrzegawczość oraz zręczność. Gramy w różne gry logopedyczne (planszowe, karciane) m.in.: Memo, Piotruś, Mistrz Pamięci, Zgadnij co to - kto to?, Co się zmieniło? i wiele innych. Ćwiczymy w ten sposób prawidłową artykulację oraz pamięć słuchową i wzrokową.
Na zajęciach poznajemy smak zwycięstwa, ale także uczymy się radzić z porażkami. Nie załamujemy się, pamiętamy o tym, że nie zawsze w grze jesteśmy najlepsi. Czasem się wygrywa a czasem przegrywa :)
Spotkanie odbyło się w Turcji w grudniu 2017r. Celem zajęć projektowych była praca z programem Prezi. Uczniowie przedstawiali swoje prezentacje dotyczące doświadczeń i korzyści płynących
z udziału w projekcie Erasmus+. Prezentacje przygotowane zostały w języku angielskim.
W trakcie prezentacji uczniowie i nauczyciele dzielili się swoimi uwagami, pomysłami i problemami dotyczącymi pracy w programie Prezi.
Uczniowie brali udział w wielu wycieczkach edukacyjnych: wytwórni oliwy z oliwek, suszarni fig, wycieczce do Efezu, Parku Narodowego, Twierdzy w Kusadasi. Następnie w mieszanych grupach tworzyli kolejne prezentacje w programie Prezi, gdzie przedstawiali swoje wrażenia
z odwiedzanych miejsc. Zadanie miało na celu utrwalenie poznanej techniki obsługi programu.
Na zakończenie uczestnicy dokonali wspólnej prezentacji swoich prac.
Innym rodzajem zajęć dla uczniów były gry i zabawy rekreacyjne. Uczniowie rywalizowali
w mieszanych grupach w wielu zabawnych konkurencjach pod opieką nauczyciela wychowania fizycznego. Ćwiczenia pozwoliły na lepsze poznanie się uczniów krajów partnerskich, naukę współpracy w grupie oraz komunikację w języku angielskim.
W trakcie wizyty uczniowie brali także udział w specjalnych zajęciach plastycznych dotyczących malowania na wodzie techniką Ebru. Wykonywali w grupach wspólne prace pod opieką nauczyciela plastyki. Zasady dotyczące danej techniki uczniowie będą mogli przedstawić w swoich szkołach na zajęciach plastycznych.