Pedagog szkolny:

mgr Danuta Kierecka

mgr Alina Bacic 

mgr Anna Siemaszko

Psycholog szkolny:

mgr Monika Walczak

  

 
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO W OKRESIE ZDALNEGO NAUCZANIA

 

PLAN PRACY PEDAGOGA

Dzień tygodnia

Danuta Kierecka

Anna Siemaszko

Alina Bacic

PONIEDZIAŁEK

7.30 – 10.30

------------------

12.00 - 15.00

WTOREK

10.00 – 13.30

7.30 – 10.30

12.30 - 16.30

ŚRODA

12.30 –16.30

10.00 – 14.00

---------------

CZWARTEK

7.30 – 14.00

-------------------

---------------

PIĄTEK

7.30 – 12.30

--------------------

13.00 - 17.00

 

 GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
p. Monika Walczak

DZIEŃ TYGODNIA

GODZINY PRACY

PONIEDZIAŁEK

                               7.30 - 14.00         

       ŚRODA                              7.30 - 12.00
       PIĄTEK                             12.15 -16.15

 

DRODZY RODZICE

Nie zmuszajcie dzieci do aktywności, lecz wyzwalajcie aktywność.

Nie każcie myśleć, lecz twórzcie warunki do myślenia.

Nie żądajcie, lecz przekonujcie.

Pozwólcie dziecku pytać i powoli rozwijajcie jego umysł tak, aby samo wiedzieć chciało.

JANUSZ KORCZAK

 

W WYCHOWANIU DZIECKA WAŻNĄ ROLĘ ODGRYWA

 WSPÓŁPRACA OBOJGA RODZICÓW:

 

  • OBOJE ustalają styl wychowania swoich dzieci, pamiętając o znaczeniu rodziny dla harmonijnego
    i prawidłowego rozwoju dziecka;
  • OBOJE biorą wspólną odpowiedzialność za dzieci;
  • OBOJE  wyznaczają wzorce właściwego komunikowania się;
  • OBOJE dają dzieciom poczucie bezpieczeństwa;
  • OBOJE ustalają jasne reguły postępowania;
  • OBOJE przedstawiają system wartości i norm oraz właściwe wzory zachowań;
  • OBOJE organizują przestrzeń do kontaktów z rodzeństwem, rówieśnikami oraz rodziną;

·       OBOJE zachowują jednolity styl wychowania i pamiętają, że władza rodzicielska powinna być wykonywana tak, jak  wymaga tego dobro dziecka.

GDY DZIECKO NAPOTYKA NA NIEPOWODZENIA SZKOLNE...

            Mimo starań obojga rodziców, zdarza się, że dzieci nie odnoszą sukcesów na polu edukacji. Rozczarowani rodzice często traktują niepowodzenia swojego dziecka jako wyrocznię, doszukują jego przyczyn w złych intencjach dziecka, braku chęci do nauki, w lenistwie, pobieżnym odrabianiu prac domowych. Często w związku z mało zadowalającymi wynikami w nauce dziecka, wprowadzą w domu większy rygor.

            Przyczyna niepowodzeń dziecka może być zupełnie inna. Często niezależna od jego woli
i chęci. Kary nałożone przez rodziców powodują u dziecka narastanie frustracji oraz wywołują zachowania społecznie nieakceptowane, występujące często jako wtórne do niepowodzeń w nauce. Dużym problemem dla dziecka stają się niezaspokojone potrzeby: bezpieczeństwa, miłości, osiągania sukcesów i uznania.

Należy pamiętać, że o powodzeniu dziecka w szkole decydują dwie grupy czynników:

  • wewnętrzne – związane z rozwojem fizycznym i psychicznym dziecka, z jego indywidualnymi cechami;
  • zewnętrzne – na które składają się warunki życia, oddziaływanie otoczenia, także opieka i praca wychowawcza, jaką zapewniają dom
    i szkoła.

Aby uniknąć niepowodzeń szkolnych, należy dbać o  dziecko i troszczyć się o jego prawidłowy rozwój. Elementy, które warunkują powodzenie dziecka w nauce to:

  • stan zdrowia i rozwój fizyczny dziecka;
  • rozwój motoryczny, umysłowy i emocjonalny;
  • rozwój zainteresowań zarówno przedmiotami szkolnymi, jak i zainteresowań pozaszkolnych;
  • atmosfera panująca w rodzinie;
  • tryb życia, organizacja codziennych zajęć, w szczególności przygotowanie zadań domowych.

Należy pamiętać, że dziecko nie ma woli zostania złym uczniem. Jeśli takim się staje, czuje się gorsze w związku z czym przyjmuje różne role. Jedne dzieci stają się apatyczne, lękliwe, tracą poczucie wartości i przyjmują w grupie rówieśniczej rolę kozła ofiarnego. Inne stają się aroganckie i agresywne, przyjmując często rolę lidera grup rówieśniczych, prezentujących zachowanie społecznie nieakceptowane. Aby zapobiec wejściu dzieci w tak niekorzystne role, rodzice powinni zadbać o diagnozę niepowodzeń w nauce oraz niewłaściwych zachowań i jak najszybciej udzielić dzieciom pomocy.

Takiej diagnozy powinni dokonać w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz jeśli zajdzie taka potrzeba u specjalistów wskazanych przez poradnię. Badanie psychologiczno-pedagogiczne pomoże określić potencjał intelektualny dziecka, a co z tym się wiąże możliwość przyswajania przez nie treści programowych; ewentualne deficyty funkcji psychofizycznych oraz poziom wiedzy.

Specjaliści wskazani przez poradnię ujawnią także przyczyny niepowodzeń szkolnych  natury medycznej.

Placówka, do której uczęszcza dziecko oraz rodzice otrzymają zalecenia postdiagnostyczne, które pomogą usprawnić deficyty rozwojowe i tak zorganizować proces dydaktyczny, aby dziecko mogło przyswoić treści szkolne zgodnie ze swoimi możliwościami psychofizycznymi.

            W niwelowaniu niepowodzeń szkolnych dzieci  wiele zadań  stoi przed rodzicami.  Należą do nich:

  • systematyczne dbanie o zdrowie dziecka, troska o właściwe odżywianie, racjonalny tryb życia, zdrowie psychiczne oraz harmonijny rozwój psychomotoryczny;
  • troska o dobrą, życzliwą, spokojną atmosferę w domu, o zaspakajanie potrzeb emocjonalnych,
    a zwłaszcza poczucia bezpieczeństwa;

         Dziecko, w którego domu panuje atmosfera przykra, konfliktowa, pełna napięcia, któremu rodzina nie zapewnia poczucia bezpieczeństwa, ma duże trudności w osiąganiu pozytywnych wyników w nauce. Nie jest w stanie skupić uwagi na lekcjach. Cała jego energia jest skierowana na przeżycia związane z sytuacją w domu.

            Atmosferę tą zaburzają: konflikty między rodzicami, alkoholizm, atmosfera pełna nerwowości, ciągłego pośpiechu, chaosu czy nieporządku. Dziecko lepiej czuje się
w rodzinie, w której panuje spokój. Czuje się potrzebne i kochane, gdy jest traktowane życzliwie, poważnie i konsekwentnie. Ważne jest, aby rodzice mieli czas dla dziecka i aby potrafili je wysłuchać. Czas spędzany z dzieckiem powinien przekładać się na jakość,  a nie jego ilość.

            Ważne jest:

- dbanie o prawidłowe stosunki swego dziecka z rówieśnikami, a także nauczycielami;

- utrzymywanie systematycznego kontaktu ze szkołą, współpraca z nauczycielami
i wychowawcą dziecka;

- stawianie dziecku wymagań dostosowanych do jego możliwości;

- zapewnienie jak najlepszych warunków do odrabiania lekcji (miejsce, czas, spokojna atmosfera);

- czuwanie nad rozkładem zajęć młodszych dzieci (gdy dziecko osiągnie kolejne etapy edukacyjne, będzie korzystało z nawyków wytworzonych wcześniej pod kontrolą rodziców)

       Rodzice zmuszają często dzieci do wykonywania zadań ponad ich siły. Taka nauka jest dla dziecka prawdziwym koszmarem. Oczekuje ono przede wszystkim zrozumienia, wsparcia duchowego, atmosfery serdeczności i spokoju. Im  rozsądniej podchodzą rodzice do zaistniałych trudności, tym lepsze są efekty nie pracy dydaktycznej i wychowawczej.

         Bardzo istotny jest rozwój zainteresowań dziecka. Pozwala mu się realizować oraz wzmacnia poczucie własnej wartości. Jednak zbyt duże absorbowanie dziecka dodatkowymi zajęciami, często będącymi wynikiem nadmiernej ambicji rodziców, może wpłynąć na pogorszenie wyników w szkole z powodu braku czasu na naukę. W razie potrzeby rodzice powinni  zweryfikować swoje priorytety. Muszą wyrobić w swoim dziecku przekonanie, że nauka szkolna jest pierwszoplanową.

  • systematyczne interesowanie się sprawami szkolnymi przez cały czas nauki.

     Wychowując dziecko z cechami nadpobudliwości psychoruchowej  rodzice powinni zastosować się do kilku istotnych wskazówek:

ð  dziecko nadpobudliwe psychoruchowo powinno mieć zapewnioną w domu atmosferę  akceptacji i spokoju;

ð  dla dziecka należy wyznaczyć osobny pokój lub część pokoju, jako jego własny teren oraz miejsce do nauki;

ð  ważne jest, aby dzienny rozkład zajęć dziecka był uporządkowany, miał jasną strukturę: odpowiednią i tę samą porę wstawania, oglądania telewizji, kolacji i snu;

ð  należy ograniczyć czas oglądania telewizji, wyeliminować programy o treści agresywnej 
z dużym ładunkiem emocji i szybką akcją;

ð  podczas odrabiania lekcji należy eliminować dodatkowe bodźce, które mogą rozpraszać uwagę dziecka (np. wyłączyć radio, schować przedmioty znajdujące się na biurku);

ð  opiekunowie powinni codziennie poświęcać dziecku trochę czasu na rozmowę
i wspólną zabawę;

ð  należy być konsekwentnym w ustalaniu reguł, obowiązków i stosowaniu kar (kar traktowanych jedynie jak ograniczenie lub odebranie przyjemności);

ð  osoba dorosła powinna kontrolować swoje emocje w kontakcie z dzieckiem nadpobudliwym, nie wolno jej reagować wybuchowo, gwałtownie oraz rozwiązywać problemów w chwili pobudzenia dziecka;

ð  zawsze należy stwarzać poczucie bezpieczeństwa i dać dziecku do zrozumienia, że kocha się je bezwarunkowo, nie akceptuje się jednie jego zachowania;

ð  rodzice powinni odnosić się do dziecka z wyrozumiałością i cierpliwością, ponieważ jego zachowanie nie wynika ze złości,
ale z nieumiejętności kontrolowania swego zachowania;

ð  pewne domowe rygory wynikają z konsekwencji rodziców i nie są skierowane przeciwko dziecku;

ð  wymagania stawia się w sposób jasny i klarowny, aby dziecko znało swoje obowiązki
i wiedziało, jak się ma zachować w danej sytuacji.

Obowiązki domowe powinny być dostosowane do możliwości dziecka. Każdy przejaw chaosu eliminuje się. Chwali się dziecko za dobre wykonanie zadania oraz docenia się trud włożony
w pracę, choćby dziecko wykonało ją mniej dokładnie niż  tego oczekujemy.

ð  osoby opiekujące się dzieckiem nadpobudliwym powinny nauczyć się odczytywać jego sygnały ostrzegawcze  poprzedzające wybuch;

Należy interweniować spokojnie, aby uniknąć wybuchu. Dobrze jest odwrócić uwagę dziecka od źródła wywołującego negatywne emocje. Konflikt powinien zostać omówiony bez zbędnego ładunku emocji.

ð  liczbę dzieci biorących udział w zabawie należy ograniczyć do jednego lub dwóch ze względu na duże rozproszenie i pobudliwość;

Dom jest najlepszym miejscem do zabawy, ponieważ można obserwować dziecko
i interweniować w każdej chwili.

ð  w sytuacji konfliktowej nie należy zostawiać dziecka zbyt długo w napięciu emocjonalnym;

Rozwiązanie konfliktu powinno nastąpić zaraz po zaistniałej sytuacji. Nigdy nie odwlekamy
w czasie kar, ani informacji o rodzaju kary, jaką za dane przewinienie zamierzamy zastosować.

 

Troska o powodzenie dziecka w nauce, zapobieganie niepowodzeniom szkolnym wymaga od rodziców znacznego wysiłku
i niemałego wkładu pracy. Jest to jednak wkład, który procentuje w postaci aktualnych sukcesów szkolnych dziecka,
a także jego przyszłych osiągnięć już w samodzielnym, dojrzałym życiu.

RODZICU, JEŚLI MASZ PROBLEMY, Z KTÓRYMI SOBIE NIE RADZISZ skorzystaj 
z pomocy pedagoga szkolnego, bądź odwiedź wskazane strony:

www.ppp.slupsk.pl

-  www.dziecinstwobezprzemocy.pl

www.kidprotect.pl

-www.bezpiecznyinternet.org

www.stoppedofilom.pl

-  www.szkolabezpiecznegointernetu.pl

www.bezpiecznemedia.tp.pl

www.dzieckowsieci.pl

www.f.secure.pl

www.321internet.pl

www.microsoft.com/poland/security

www.brpd.gov.pl

www.cefk.pl

www.pomagajmyrazem.pl

www.parpa.pl

www.imid.med.pl

www.czd.pl

-  www.fas.edu.pl

http://free.ngo.pl/fundacja.dajszanse

-  www.item-psychologia.pl

www.ciazabezalkoholu.pl

-www.niebieskalinia.pl

www.kuratorzy.pl

-  www.dopalaczeinfo.pl

www.narkomania.org.pl

www.kbpn.gov.pl

   ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO

* współpraca z wychowawcami i dyrekcją szkoły w dziedzinie wychowania
* tworzenie i współpraca przy realizacji programu wychowawczego szkoły oraz innych programów związanych z wychowaniem, profilaktyką
i rozwojem osobowym uczniów
* rozeznanie potrzeb i zapewnienie pomocy materialnej uczniom
* planowanie i organizacja zajęć profilaktycznych
* opieka nad uczniami wymagającymi wsparcia
* współpraca z placówkami specjalistycznymi prowadzącymi działalność
w zakresie pomocy społecznej
* współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną
* współpraca z policją
* współpraca z kuratorami

 

 

 

"Nie ma na świecie osoby, która doszła do czegoś zupełnie sama.
Można osiągnąć swój cel, tylko z pomocą innych ludzi".
                                      

                                                                                  George Shinn

 

 

 

WYKAZ KADRY PEDAGOGICZNEJ 
ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO I KLAS I-VIII
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024


Marzena Wolska – dyrektor szkoły
Katarzyna Duda 
– wicedyrektor
Katarzyna Grabowska - wicedyrektor


 

Nauczany przedmiot/ Rodzaj prowadzonych zajęć

 Imię i nazwisko nauczyciela

 Wychowawstwo

Pedagog

Monika Gatz

Anna Siemaszko  
Anna Mrowiec
Alina Bacic   
Danuta Kierecka

 Psycholog

 Monika Walczak

Logopeda Agnieszka Szymkowicz

Edukacja  wczesnoszkolna/
   Kształcenie zintegrowane

Sylwia Glinka

I d

Monika Witkowska I c
Anna Staszyńska I a
Agata Andrzejczak I b
Anna Boczkowska II d
Marlena Górecka II c

Renata Bugiel

II a

Wioletta Knapa - Przedborska II b

Magdalena Wilkowska

III c

Anna Pluto - Prondzińska

III a

Katarzyna Miszta

III b

Język polski

Hubert Gendig

 VI a

Dorota Jankowska

 VII b

Magdalena Giczewska

Małgorzata Kuśmierczyk

 VII d

Agnieszka Kwiatkowska IV d
Justyna Suruło V b
Katarzyna Duda

Historia / Historia i społeczeństwo

Elżbieta Gawrońska

Bogdan Barcikowski
Magdalena Szumiło IV b 

Język niemiecki

Marta Aleksandrowicz

Bogumiła Dożynkiewicz

Język angielski

Marek Ocha

 
Joanna Grońska  VII a
Agnieszka Kołodziejska - Lica IV a 
Karolina Kromp  V c
Joanna Rozmarynowska  

Anna Łukasik

VI d 
Aneta Mialik V a

Matematyka

Joanna Schulz 

 VIII a

Anna Perszko

 VI b

Justyna Rogalińska

IV c 

Anna Tomaszewska

 Przyroda

Irena Korczyńska

VI c
Biologia

Anna Leśniak - Kubicka

Geografia

Janina Stanisławska

Irena Korczyńska
Chemia Joanna Rudzińska
Fizyka Dawid Maliczewski
Edukacja dla bezpieczeństwa Rafał Czerwiński
WOS
Magdalena Szumiło 
Bogdan Barcikowski
Doradztwo zawodowe Anna Kabatek
Plastyka
Wioletta Małachowska  VII c
Wioletta Miś - Górny  

Muzyka

Ewa Chowaniec

  

Technika

Wioletta Małachowska

Informatyka / Zajęcia komuterowe

Leszek Kwiatkowski

Anna Kabatek

    

        Wychowanie fizyczne

Karolina Rolbiecka

Mariola Szeremeta

Iwona Miąskiewicz  VIII b

Piotr Maksyśko

            

Małgorzata Kasprowicz

Wychowanie do życia w rodzinie  Justyna Rogalińska
Marlena Górecka
Etyka

Marlena Górecka

Marzena Wolska

Religia

s. Marlena Rakoczy

s. Michalina Gierlach

Anna Lewandowska  

        Nauczyciele biblioteki

Izabela Drużba

Anna Szranc  
Magdalena Szymańska

         Nauczyciele świetlicy

Anna Cheba

 
Monika Kamińska  

Bogumiła Dożynkiewicz

Weronika Wilkowska

 Małgorzata Pakos

Zajęcia rewalidacyjne i wspomaganie
Alicja Skrzypińska
Małgorzata Kuśmierczyk  
Katarzyna Grabowska
Wioeltta Knapa- Przedborska
 Anna Staszyńska

 

 

 

 

JANUSZ KORCZAK PATRONEM NASZEJ SZKOŁY



Janusz Korczak to literacki pseudonim Henryka Goldszmita. Wielki pedagog, pisarz, działacz społeczny. Żył w latach 1878 - 1942.

 

ODWIEDZILI NAS SŁAWNI LUDZIE...

  • listopad 1974 Zdzisław Krzyszkowiak, mistrz olimpijski z Rzymu


-
ZDZISŁAW KRZYSZKOWIAK I DYREKTOR STEFAN DĄBROWSKI W OTOCZENIU HARCERZY

  • 12 grudnia 1975 r. dyrektor Słowińskiego Parku Narodowego - J. Wróbel zainicjował serię spotkań z uczniami, zapoznając ich z przyrodą, walorami zdrowotnymi
    i unikalnymi zjawiskami przyrodniczymi, które można w Parku zaobserwować
  • 25 sierpnia 1976 r. redaktor Edmund Męclewski (1913 - 1992) - publicysta, dziennikarz, założyciel i redaktor naczelny Zachodniej Agencji Prasowej, korespondent Polskiego Radia i Telewizji w Berlinie, komentator międzynarodowy, gościł w szkole
    i wprowadzał uczniów w tajniki polityki międzynarodowej i pracy dziennikarza
  • wrzesień 1976 r. Hubert Wagner (1941 - 2002) - trener narodowej kadry siatkarzy - mistrzów świata w Meksyku w 1974 roku, zdobywców złotego medalu na olimpiadzie
    w Montrealu w 1976 roku
  • marzec 1978 r. Gracjan Bojar - Fijałkowski (1912 - 1984) - oficer kampanii wrześniowej, więzień hitlerowskich obozów koncentracyjnych, badacz słowiańskiej przeszłości i kultury Pomorza, pisarz, autor wielu książek o podaniach i legendach pomorskich, mieszkający od 1946 roku w Koszalinie
  • kwiecień 1978 r. Stanisław Mieczkowski - żołnierz z oddziału majora "Hubala"
  • wrzesień 1978 r. Stanisław Pagaczewski - pisarz, autor książek o przygodach Smoka Wawelskiego i Baltazara Gąbki
  • październik 1978 r. Marek Fiedler, syn Arkadego (1894 - 1985) - autora wielu książek podróżniczych, opisujących faunę i florę egzotycznych zakątków Ziemi
  • 15 marca 1981r. Zbigniew Kiwka - poeta i prozaik, który debiutował w 1957 roku na łamach "Głosu Koszalińskiego"
  • 3 września 1982 r.  Gerard Cieślik - sportowiec, piłkarz nożny i trener młodzików, przyjechał do naszego miasta na Słupską Olimpiadę Młodzieży i otwarcie hali sportowej "Gryfia"; opowiedział młodzieży o początkach swojej kariery sportowej
    i obecnej pracy trenera
  • 14 września 1984 r.  w ramach Słupskich Dni Sportu szkołę odwiedził Janusz Gerard Pyciak - Peciak - mistrz olimpijski, mistrz Polski i świata w pięcioboju nowoczesnym
  • 1988 r.  Mieczysław Adam Piątek - góral z Cichego nad Czarnym Dunajcem, od 1978 roku prowadzący akcję "Trza mieć serce", prezentujący kulturę, tańce, muzykę, zespoły góralskie. Swoją chatę zamienił na muzeum kultury góralskiej, wyremontowanym przez siebie autobusem jeździ po Polsce, odwiedza domy starców, domy dziecka, szkoły i szpitale, sławiąc folklor gór
  • 18 października 1994 r. Jerzy Fryckowski - poeta zaproszony do szkoły w ramach Słupskiej Jesieni Poetyckiej
  • maj 1996 r. Wanda Chotomska - poetka, autorka piosenek, audycji radiowych, scenariuszy filmowych i sztuk dla teatrów szkolnych, jedna z najbardziej cenionych autorek książek dla dzieci
  • 23 maja 1997 r.  Emilia Waśniowska - poetka z Poznania
  • 26 listopada 1999 r.  James Brewer i Tomasz Briegmann - ciemnoskórzy koszykarze Broka Czarnych
  • kwiecień 2001r.  Dorota Terakowska - krakowska pisarka, autorka książek: "Władca Lewawu", "Tam gdzie spadają anioły", "Lustro pana Grymsa", "Córka czarownic", "Samotność Bogów", "Poczwarka"
  • styczeń 2002 r. Andrzej Remelski - filatelista
  • 8 października 2002 r. Jacenty Ignatowicz - muzyk - folklorysta z Żywca, prezentował unikatowe instrumenty góralskie
  • styczeń 2004 r. Tomasz Czubak - polski lekkoatleta, 4-krotny mistrz Polski
    i rekordzista kraju w biegu na 400 m.
  • 19 kwietnia 2004 r.  Anna Onichimowska - poetka, prozaik, dramatopisarka, autorka książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz scenariuszy radiowych, telewizyjnych
    i filmowych
  • 21 kwietnia 2004 r.  Grzegorz Kasdepke - polski pisarz dla dzieci i młodzieży, autor scenariuszy, dziennikarz. Były wieloletni redaktor naczelny magazynu dla dzieci Świerszczyk
  • 19 kwietnia 2005 r.  Wanda Chotomska - polska pisarka, autorka wierszy i opowiadań dla dzieci i młodzieży. Została odznaczona Orderem Uśmiechu.
  • 1 kwietnia 2006 r. Jolanta Nitkowska - Węglarz - dziennikarka, publicystka, autorka książek popularyzujących historię Pomorza oraz baśni; pisze głównie reportaże historyczne dotyczące pomorskich i kaszubskich rodów, działaczy społecznych
    i artystów. Jest dwukrotną laureatką konkursów organizowanych przez gdański oddział IPN pn. "Świadkowie historii".
  • 16 kwietnia 2008 r.  Edward Lutczyn -polski artysta plastyk o charakterystycznej kresce. Znany z rysunków satyrycznych, karykatur i ilustracji oraz plakatów, zarówno skierowanych do najmłodszych, jak i dorosłych.
  • 19 września 2008 r.  Janusz Chomontek -polski sportowiec, wielokrotny rekordzista Księgi Rekordów Guinnessa w podbijaniu różnych rodzajów piłek. Jest członkiem Towarzystwa Kontroli Rekordów Niecodziennych.
  • 21 maja 2010 r. Marcin Pałasz - pisarz
  • 17 maja 2011 r. Paweł Boręsewicz - tłumacz, autor słowników, powieści, opowiadań
    i wierszy dla dzieci
  • 14 grudnia 2012r.  Paweł Kryszałowicz- reprezentant Polski w piłce nożnej, zdobywca 10 goli dla naszej reprezentacji, zawodnik m. in. takich klubów jak: Gryf Słupsk, Zawisza Bydgoszcz, Amica Wronki, Eintracht Frankfurt, Wisła Kraków. Obecnie jest dyrektorem sportowym Gryfa Słupsk.

  • 22 maja 2013 r. Grzegorz Kasdepke, autor popularnych książek dla dzieci
  • 22 października 2013 r. - Laura Łącz - aktorka i pisarka. Autorka książek dla dzieci,
    m. in. "Sekret czarnego łabędzia", "Spełnione marzenia", "Cztery pory roku"

  • 5 listopada 2013 r. - Bohumir Soukup - czeski programista, autor programu komputerowego "Baltazar", pomysłodawca międzynarodowego projektu "Twórcza informatyka z Baltie"

  • 19 maja 2016 r. - Tom Justyniarski - pisarz, autor lektury szkolnej "Psie troski", rzecznik Towarzystwa Obrony Zwierząt

  • 29 listopada 2016 r. - Małgorzata Gapska - polska piłkarka ręczna, zawodniczka kadry narodowej, grająca jako bramkarka. Mistrzyni Polski (2004 r., 2009 r., 2010 r., 2012 r.)
  • 29 listopada 2021 r. - Marcin Prus - siatkarz, wielokrotny reprezentant Polski

nieslyszacy

librus

konkurs witkacy

obrazek rekrutacja

stolowka

laboratoria

obiekt monitorowany

narodowy program

Skarbnica

erasmus

procedury zachowania

do hymnu