W KWIETNIU…
Postanowiliśmy zrobić wiosenne porządki w naszej sali. Uprzyjemnialiśmy sobie czas grając
w BINGO i inne gry. Powstały również piękne bociany, biedronki, motyle pieski wykorzystując technikę orgiami.
W MARCU…
Spędzaliśmy czas m.in. na malowaniu kolorowanek antystresowych. Spodobała nam się ta forma zajęć w świetlicy. Przygotowywaliśmy się też do pierwszych oznak wiosny. Ostatni tydzień to czas przedświąteczny. Powstały piękne prace plastyczne. Zorganizowaliśmy kiermasze świąteczne w małej i dużej szkole, które cieszyły się dużym zainteresowaniem.
W piątek 8 czerwca o godzinie 10.00 nasza szkoła włączyła się do ogólnopolskiej akcji czytelniczej „Jak nie czytam, jak czytam”. Symbolem akcji było bicie rekordu liczby uczniów czytających w jednym momencie, ale także budowanie pozytywnego wizerunku książki i inicjowanie mody na czytanie. Każdy uczeń czytał to, na co miał ochotę. W jednym momencie w naszej szkole zebrało się aż 488 chętnych czytelników.
Akcja skierowana była szczególnie do uczniów, którzy nie odkryli jeszcze radości z czytania. Była też okazją, by miło sobie poczytać w gronie koleżanek i kolegów. Niech czytanie kojarzy się pozytywnie – jako relaks, czas wolny, rozrywka.
Promowaniu czytania towarzyszyły inne atrakcje: w tym dniu starsi uczniowie od rana głośno czytały młodszym kolegom w świetlicy. Uczniowie klas 1 i 2 wspólnie tworzyły bajkę klasową według własnej inwencji a klas 3 – projektowały e-booki.
Więcej zdjęć znajdziesz >> tutaj <<
W II semestrze w dalszym ciągu prowadzone były zajęcia logopedyczne przeznaczone dla uczniów kl. I-III.
Celem tych zajęć jest korygowanie wad wymowy, usprawnianie narządów mowy oraz zwiększanie kompetencji językowych uczniów.
A co robimy na naszych logopedycznych spotkaniach ;)
Przed lustrem ćwiczymy nasze buzie i języki, aby pięknie mówiły. Pani logopeda często opowiada zabawne bajki logopedyczne, np. o przygodach Języczka Wędrowniczka.
Ćwiczymy również prawidłowe oddychanie. Pamiętamy o tym, że czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki tym ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe i usprawniamy podniebienie miękkie. Dzieci bardzo lubią ćwiczenia oddechowe i zabawy ze słomkami.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Dzieci grają w logopedyczne gry, dzięki którym utrwalają prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.
Dzieci ćwiczą analizę i syntezę wyrazową, rozwijają swoją spostrzegawczość oraz zręczność. Gramy w różne gry logopedyczne (planszowe, karciane) m.in.: Memo, Piotruś, Mistrz Pamięci, Zgadnij co to - kto to?, Co się zmieniło? i wiele innych. Ćwiczymy w ten sposób prawidłową artykulację oraz pamięć słuchową i wzrokową.
Na zajęciach poznajemy smak zwycięstwa, ale także uczymy się radzić z porażkami. Nie załamujemy się, pamiętamy o tym, że nie zawsze w grze jesteśmy najlepsi. Czasem się wygrywa a czasem przegrywa :)
5 kwietnia 2018r. grupa uczniów z klas III - VI naszej szkoły w ramach projektu „Szansa na sukces” uczestniczyła w wycieczce edukacyjnej w Experymencie w Gdyni i Hewelianum
w Gdańsku.
Dzieci poprzez zabawę i ciekawe eksperymenty dokonywały naukowych odkryć, zgłębiały tajniki wiedzy o świecie.