Program wychowawczo-profilaktyczny - kliknij >> tutaj <<
Wycieczka do pasieki
4 października uczniowie klasy II a i II b uczestniczyli w wycieczce integracyjno – edukacyjnej do Krzemienicy. W gospodarstwie agroturystycznym „Wędrowna brać” wysłuchali pogadanki o pszczołach, pracy w pasiece, produktach pszczelich i ich walorach zdrowotnych. Uczestnicy mieli możliwość wypróbowania sprzętu używanego w pasiece: podkurzacza, miotełki, dłuta czy miodarki. W szklanym ulu obserwowali pszczelą rodzinę, a na zakończenie odbyła się degustacja miodu.
Rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2017/2018. Nazywamy się „Bystre Oczka” i cieszymy się,
że poznaliśmy naszą panią, nowe koleżanki i kolegów. Pani Ania zapoznała nas z zasadami, jakich należy przestrzegać w szkole. Używamy słów dziękuję, przepraszam i proszę. Chętnie uczestniczymy w zajęciach, rozróżniamy i nazywamy części swojego ciała, uczymy się rozpoznawać i nazywać nasze zmysły. Segregujemy figury geometryczne wg koloru, kształtu
i wielkości. Zgodnie bawimy się w kącikach tematycznych. Z przyjemnością jemy w szkole przygotowane przez mamę śniadanie. Wiemy jak należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa
w drodze do szkoły. Potrafimy rozpoznawać znaki niektóre znaki drogowe. Uczestniczyliśmy
w pokazach tańców „Gabi”. Byliśmy na wystawie grzybów jadalnych i trujących. Wesoło spędzaliśmy czas na szkolnym placu zabaw.
Wycieczka integracyjna klas I
Dnia 3 października 2017r. wszystkie klasy I oraz oddział przedszkolny udały się na integracyjną wycieczkę do Wioski Indiańskiej w Runowie. Na dzieci czekało mnóstwo atrakcji m.in. spotkanie z wodzem indiańskim, nadanie imion indiańskich wszystkim dzieciom, zabawy indiańskie, przejażdżka konna oraz ognisko z kiełbaskami. Dopisała nam ładna pogoda. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i w dobrych humorach.
Himmet Çondur Cumhuriyet Ortaokulu, Aydin, Turcja
Szkoła naszych przyjaciół z Turcji położona jest w zachodniej części kraju, w mieście Aydin. Region ten słynie z pięknej przyrody, ciekawej historii i produktów organicznych.
Sama szkoła jest średniej wielkości. Uczy się w niej ok.450 uczniów w wieku od 10 do 14 lat, pracuje 40 nauczycieli. Jest tam 20 sal lekcyjnych, biblioteka, stołówka, sala konferencyjna i sala do zajęć komputerowych.
_______________________________
IC9°CuocoSchipa, Neapol, Włochy
Szkoła partnerska z Włoch mieści się na samym południu kraju, w Neapolu – uważanym za stolicę rejonu Kampania. Neapol stanowi główny ośrodek gospodarczy, kulturalny i naukowy południowych Włoch.
Zespół szkół 9° Cuoco– Schipa składa się z czterech kompleksów, które położone są w centrum miasta. W ich skład wchodzą: przedszkole, szkoła podstawowa i średnia. Uczy się tam ok.1100 uczniów w wieku od 3 do 14 lat.
_________________________________
Karl Sellheim Schule, Eberswalde, Niemcy
Karl-Sellheim-School jest położona w północno-wschodniej części Berlina, w małym miasteczku liczącym 41 000 mieszkańców. Eberswalde jest otoczone lasami i znane jest z mieszczącego
się tam uniwersytetu i zoo.
Szkoła naszych sąsiadów ma ok.650 uczniów i 66 nauczycieli. Składa się ze szkoły podstawowej (klasy I-VI) oraz średniej (klasy VII do X). Jest to szkoła integracyjna i realizuje również zajęcia dla uczniów z autyzmem. Uczniowie starsi mają tam zadanie opiekować się młodszymi kolegami podczas przerw.
__________________________________
Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Janusza Korczaka, Słupsk, Polska
Nasza szkoła położona jest na północy Polski, 20km od Morza Bałtyckiego. Słupsk jest ponadregionalnym ośrodkiem kultury. Odbywają się tu znane w kraju festiwale, jak np. Komeda Jazz Festival, ale miasto posiada również największy na świecie zbiór prac Witkacego.
Jesteśmy jedną z największych szkół podstawowych w mieście i uczy się tu ponad 700 uczniów
w wieku 5-12. Szkoła posiada dwa budynki (dla młodszych i starszych uczniów), dwie sale gimnastyczne, boisko oraz stołówkę. Szkoła posiada w ofercie szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych, np. taneczne, językowe, muzyczne.